• دوشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: ilam-21776

شیرعلی؛ چشم‌هایت، دست‌هایت و پاهایت آسمانیت کرد

شیرعلی؛ چشم‌هایت، دست‌هایت و پاهایت آسمانیت کرد

«شيرعلي رحماني» جانباز 70 درصدي که «چنگوله» رشادت‌ها و اخلاصش را خوب به یاد دارد دو دست و یک‌پا و ديدگانش را در دفاع مقدس تقدیم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، هر وقت توفیق دیدار با او پیدا می‌شود معمولاً از همراهانش می‌گوید شاید به این دلیل باشد که از رشادت‌ها و اخلاص خودش کمتر گفته شود، اما مگر می‌شود ویژگی بارز خوبان حتی اگر خودش هم بخواهد، مکتوم بماند.

چند روز پیش شیرعلی به‌اتفاق تعدادی از جانبازان با بزرگ‌جانباز انقلاب اسلامی دیدار کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به آنان فرمود: « شماها که جانباز هستید، همین‌الان در حال مبارزه‌اید، همین حالا با همین جانبازی خودتان در واقع دارید جهاد می‌کنید؛ چطور؟ مقصودم جهاد فرهنگی نیست؛ مقصودم این نیست که شما یک جایی سخنرانی‌ای بکنید یا یک حرفی بزنید یا یک کاری بکنید یا یک انفاقی بکنید یا یک تعلیمی بدهید -خب، این‌ها که به‌جای خود محفوظ؛ این‌ها جهاد است- امّا خود همین‌که شما روی ویلچر نشسته‌اید یا روی تخت دراز کشیده‌اید یا با محرومیّت از بیناییِ چشم یا دست یا پا، دارید در کوچه و بازار حرکت می‌کنید، یک مبارزه است؛ چرا؟ چون نشان‌دهنده‌ی ابتلاء و محنت بزرگ این ملّت در یک دوران سخت است.»

مبارزه‌ای جاودان که چنگوله آن را به شیرعلی اهدا کرد و دورانی که همواره در خاطره‌ی این جانباز عزیز باقی‌مانده و لبخند شیرینی که بر لبانش نقش می‌بندد او را به آن روزگاران می‌برد، دوران سختی که شیرعلی دریکی از دیدارهایش با جهادگران دانشگاهی از هم‌رزمانش در چنگوله گفت.

از «عظيم» همان مهندس راه و ساختمان که با تواضع تمام آبدارچي بچه‌هاي جبهه و جنگ شده بود درصورتی‌که مي‌توانست با آن مدرک و سواد، با آسايش زندگي کند اما صفاي جبهه او را به اين ديار آورده بود.

از «عدنان مزيدي» ، همان‌که امروز کوچه‌اي از کوچه‌هاي روستاي "چالاب" در مهران و مبارزي که در محله مبارزان ايلام، نام او بر کوچه‌اي نقش بسته است و ما به‌راحتی از کنارش مي‌گذريم.

شیرعلی رحمانی معمولاً از مهمانانش با قرائت آیاتی درباره‌ی جهاد پذیرایی می‌کند و در این دیدار خطاب به رهبر معظم انقلاب می‌گوید: «السلام علیک یا بن رسول‌الله» ، السلام علیک یا بن امیرالمؤمنین و این سلام‌ها ادامه می‌یابد.

مقام معظم رهبری پرسیدند: این آقا روحانی هستند؟ و در ادامه فرمودند: سلام من را به مردم ایلام برسانید.

مقام معظم رهبری در این دیدار خطاب به جانبازان فرمودند: « جانباز با وجود خود و با حضور خود در میان مردم، اعلان یک حقایقی است ولو یک کلمه حرف نزند، ولو در هیچ مراسمی به‌عنوان مبلّغ یا به‌عنوان مبیّن شرکت نکند؛ نفْس وجود شماها حاکی از حقایقی است؛ حقایق تاریخی، حقایق معرفتی، حقایق سیاسی، حقایق بین‌المللی؛ این‌طور است. این هم پیش خدای متعال فی‌نفسه دارای اجر است؛»

آری! شیرعلی و شیرعلی‌ها مبلغان مجاهد هستند، حتی اگر سکوت کنند، منبر شیرعلی و شیرعلی‌ها منبر عمل است که می‌توان از پای آنها به حقایق زیادی پی‌برد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha