• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۲:۰۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 99061007314
  • خبرنگار : 71531

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد

درباره بازگشایی مدارس و پروتکل‌ها تابع تصمیم‌ ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

درباره بازگشایی مدارس و پروتکل‌ها تابع تصمیم‌ ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت بازگشایی مدارس در شرایط کرونا گفت: سلامت دانش اموزان معلمان و... بیش از هرچیز برای وزارت بهداشت اهمیت دارد. در عین حال با توجه به شرایط کشور، استان ها و شهرستان ها از نظر شیوع کرونا تصمیم گیری شده و همه وزارتخانه‌ها در نهایت تابع تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

دکتر سیما سادات لاری در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت بازگشایی مدارس و اعلام آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه، گفت: وزارت بهداشت در زمینه بازگشایی مدارس هیچ تصمیم جدیدی نگرفته و تصمیم گیری در این زمینه بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کروناست.

وی افزود: باید توجه کرد که سلامت دانش آموزان برای وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد. بر همین اساس تمهیدات لازم برای حفاظت از سلامت دانش آموزان اندیشیده شده است.

لاری ادامه داد: از طرفی نمی‌توان امر آموزش را تعطیل کرد. همان طور که در همه ماه‌های اخیر بسیاری از مناسبات اجتماعی، فرهنگی و آموزشی به نوعی با وجود کرونا انجام شده، آموزش نیز انجام و به هر حال در شیوه‌ها دچار تغییراتی نسبت به سال‌های قبل می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه قرار بر این شده که از ۱۵ شهریور ماه برنامه‌های آموزشی آغاز شود، گفت:  به طور مثال این برنامه‌ها از صداوسیما نیز از همان ۱۵ شهریور شروع می‌شود. در عین‌حال وزارت آموزش و پرورش در زمینه شیوه‌های آموزشی در سال تحصیلی امسال اطلاع رسانی می‌کند، اما آنچه برای وزارت بهداشت بیش از هر چیزی اهمیت دارد، سلامت دانش آموزان، والدین شان، معلمان و کارکنان واحدهای آموزشی است که با تدوین پروتکل‌های بهداشتی و آموزش‌های ارائه شده امیدواریم بهترین نتیجه حاصل شود و با تمهیدات وزارت آموزش و پرورش همه دانش آموزان هم به تحصیل ادامه دهند.

لاری تاکید کرد: در این راستا با توجه به شرایط کشور، استان ها و شهرستان ها از نظر شیوع کرونا تصمیم گیری شده و همه وزارتخانه‌ها در نهایت تابع تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۶-۱۱ ۱۱:۰۷

هروقت دوستداشتن بگن بچها بیان مدرسه چه وضعشه ما ازکجا بدونیم برای بچها باید وسایل مدرسه بگیرم لباس بگیرم یا نه ..

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۱۱ ۱۵:۰۴

هر بار یه چیزی میگید

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۱۱ ۱۵:۰۸

متاسفانه در شرایط کرونا ما شاهد حضور کودکان در همه اماکن ها هستیم از،سفر گرفته تا کوچه و بازار .در این بین فقط مدرسه برای کودکان و نوجوانان خطر آفرین شده آیا؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۱۱ ۲۲:۵۷

تادارو پیدا نشد ه از فضای مجازی باید استفاده کرد