به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دیوار، ساندرو، هاچبک سوپرمینی محصول داچیا بود که نام پرآوازه رنو را به دنبال خود میکشید. بعد از مدتی نسخه جدیدی از ساندرو در برزیل ساخته شد که نام ساندرو استپوی برای آن انتخاب شد و تنها تفاوت ظاهری آن با ساندرو قدیمی این بود که کمی قدش را بلندتر کرده بودند. بعد از آن نسخههای جدیدتر این خودروها با تغییراتی در ظاهر و امکانات تولید و عرضه و تولید نسخههای قدیمی کاملا متوقف شد. ولی پای هیچ کدام از نمونههای جدید به بازارهای خودروی ما باز نشد.
همه تفاوتهای دو اتومبیل
ساندرو استپوی تنها ۷ میلیمتر در عرض و ۳۰ میلیمتر در ارتفاع با نسخه هاچبک تفاوت دارد و به خاطر همین چند میلیمتر، در سگمنت کراساوور مینی طبقهبندی میشود. از لحاظ ظاهری ۲ خودروی کاملا یکسان داریم که مخاطبی که به جزئیات توجه نداشته باشد اصلا متوجه نمیشود که ۲ اتومبیل متفاوت در مقابل اوست. تفاوت رنگ سپرها و دور گلگیرها یکی از این تفاوتهاست. نوارهای نقرهای رنگ در پایین سپرها و در قسمت پارکابی ساندرو استپوی هم یکی از تغییرات ظاهری این خودرو است. بهترین راه تشخیص ساندرو استپوی از ساندرو هاچبک، در سمت راننده است که روی آن عبارت استپوی (step way) حک شده است!
در مجموع ساندرو استپوی از نظر ظاهری کمی قابل تحملتر و اسپرتتر شده، در داخل کابین اما دریغ از ذرهای تغییر و نوآوری. فقط کابین کمی جادارتر شده که با توجه به افزایش ابعاد خودرو طبیعی است. کابین ساندرو شباهت بسیاری به کابین تندر ۹۰ دارد، همانقدر خشک و بیروح و یکنواخت. رنو استپوی هیچ یک از آپشنهای رفاهی خودروهای امروزی را ندارد. از این نظر هم در واقع هیچ تفاوتی با نمونه هاچبک ندارد. شیشههای برقی، آینههای جانبی برقی، سیستم صوتی مجهز به پورت USB و فرمان هیدرولیک را نمیتوان آپشنهایی قابل تأمل برای خودرویی دانست که نام رنو را بر دوش میکشد. موتور ۱.۵ لیتری ساندروها قدرت ۱۰۵ اسب بخار دارد که توسط جعبه دندههای پنج سرعته دستی و چهار سرعته اتومات به چرخها منتقل میشوند. در استپوی فاصله تعویض دندهها کوتاهتر و شتاب خودرو بهتر شده است. کمک فنرها هم کمی نرمتراز ساندرو هاچبک عمل میکنند. مصرف سوخت ۲ خودرو تقریبا برابر است فقط در نسخه استپوی در حد ۰.۳ لیتر کمتر سوخت مصرف میشود و با ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، با توجه به ابعاد، با خودرویی پر مصرف روبهروییم. با وجود تفاوتهای بسیار اندک ساندرو استپوی و ساندرو هاچبک، ساندرو استپوی قیمتی بالاتر از نسخه قبلی دارد که اصلا توجیهی ندارد. در www.divar.ir قیمت دقیق هر دوی این خودروها با توجه به میزان کارکرد آنها قابل مقایسه است.
رنو ساندرو استپوی ارزش خرید دارد؟
ساندرو استپوی طراحی ظاهری و داخلی بسیار ضعیفی دارد، بدون ظرافت، بدون نوآوری و بسیار یکنواخت. فرمان خودرو نیمه هیدرولیک است و سفت بودن آن برای راننده دلچسب نیست. صدای بسیار زیاد داخل کابین سرنشینان را کلافه میکند. به این صداها، صدای کولر در فصل گرما را هم اضافه کنید! با حجم کم و مصرف سوخت بالا باید در طول سفر مدام حواستان به پمپ بنزینهای جاده باشد. اما در نظر داشته باشید که استپوی سیستم تعلیق نسبتا خوبی دارد که در جادهها خود را بهتر نشان میدهد. ساندرو ۴ ستاره ایمنی را دریافت کرده، پس در مقایسه با خودروهای چینی در بحث امنیت میتواند چند پله بالاتر بایستد. خرید و فروش و قیمت استپوی در تهران نشان میدهد که قیمت بالای ساندرو استپوی در مقایسه با خودروهای هم رده، کمی غیرمنطقی و به دلیل وجود نام رنو به دنبال این خودرو باشد.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات