• سه‌شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99022316949
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

جهش صادرات در گرو تامین زیرساختهاست

جهش صادرات در گرو تامین زیرساختهاست

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: باید صادرات تولیدات داخلی جهش یابد.

غلامرضا بابایی امروز ۲۳ اردیبهشت در جلسه توسعه تجارت استان که در استانداری برگزار شد، افزود: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری که امسال را به عنوان سال جهش تولید نامگذاری فرموده اند، برای رسیدن به هدف مطلوب و مد نظر باید صادرات تولیدات داخلی که لازمه تولید است جهش یابد و لازمه جهش تولید جهش صادرات کالا های غیر نفتی است.

وی افزود: با توجه به اینکه از اواخرسال گذشته شیوع کرونا ویروس در جهان اکثریت مرزها را بست و تبادلات ورودی و خروج کالاها را با مشکل مواجه ساخت، صادرات و واردات کالا به کشورمان نیز تا حدودی کاهش یافت ولی خوشبختانه با مذاکراتی که با کشورهای همسایه انجام شد مراحل صادرات و واردات به روال عادی بر می گردد.

بابایی استقرار جغرافیای کشور در مسیر کریدور شرق به غرب، را امتیاز مثبتی برای کشور دانست و اظهار کرد:  به دلیل اینکه یک پنجم پایانه های مرزی کشور درآذربایجان غربی مستقر شده به خصوص مرز بین کشور های ترکیه، آذربایجان و ارمنستان که دروازه ورود آسیا به اروپا محسوب می شود، باید از این موقعیت نهایت استفاده را برد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تأکید کرد: قرار گرفتن استان در دروازه ورود به اروپا بهترین مزیت برای رسیدن به اهداف جهش صادراتی و در نتیجه آن جهش تولید است که لازمه آن ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز برای صادرات با حجم بالا است.

به گزارش ایسنا، بابایی عنوان کرد: با توجه به عضویت کشور در اتحادیه اوراسیا و دسترسی از مرزهای استان به کشورهای عضو، آذربایجان غربی می تواند در عملی شدن تعهدات کشور، توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی و تبیدیل استان به کریدور تجاری و صادراتی نقش بسزایی ایفا کند و ارزش افزود زیادی برای استان ایجاد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha