• سه‌شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99012615312
  • خبرنگار : 71296

واکنش استاد دانشگاه به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس

منتقدان همیشگی پراید خواستار ادامه تولید آن شده‌اند!؟

منتقدان همیشگی پراید خواستار ادامه تولید آن شده‌اند!؟

یک کارشناس صنعت خودرو در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره پراید و تیبا گفت: نماینده مجلس از یک سو کیفیت خودرو پراید را زیر سوال برده، اما همزمان و به طور ضمنی خواستار ادامه تولید آن شده است. بهتر است ایشان قبل از پایان دوره نمایندگی‌شان در مجلس نظرشان را مشخص کنند که به عقیده ایشان بهتر است پراید بماند یا برود!؟

به گزارش ایسنا، امیرحسن کاکایی در گفت‌وگویی با بیان اینکه خروج پراید از چرخه تولید به عنوان یک خودرو با تکنولوژی قدیمی تصمیم مهم، قابل توجه و ارزشمند بوده است، گفت: قطعا پراید دیگر در ایران جایگزینی ندارد زیرا در شرایط فعلی اقتصادی کشور و تورم لجام گسیخته مواد اولیه و نهاده‌های تولید بعید است شرکتی بتواند یک خودرو با قیمت ۲۵۰۰دلار تولید کند؛ حتی اگر قرار باشد در سطح تکنولوژی و کیفی پراید باشد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: به نظر می رسد که در سال جهش تولید، باید از سیاستمداران درخواست کنیم که به جای مبانی سیاسی که احتمالا روزانه می تواند عوض شود، در سیاستگذاری و فضاسازی برای صنعت و به خصوص صنعت خودرو، مبانی اقتصادی و فنی را به عنوان معیار قرار دهند و منافع بلندمدت مردم و کشور را به جای منافع کوتاه مدت و زودگذر در نظر بگیرند.

وی در ادامه، ارزیابی کیفیت خودرو را امری کاملا کارشناسی و تخصصی توصیف کرد و گفت: کیفیت محصولات خودروسازان توسط سازمان استاندارد و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارزیابی و اعلام می‌شود؛ بنابراین اظهارنظرهای غیرمستند و بی‌پشتوانه از سوی هر کسی که اطلاعات فنی و مهندسی و صنعتی ندارد، شایسته به نظر نمی‌رسد.

کاکایی افزود: جالب است کسانی که برای حضور در رسانه‌ها موضوع تکراری و نخ نمای پراید را دستاویز قرار می‌دادند، حالا نگران نبودن پراید در بازار شده و جای خالی آن را سوژه مصاحبه می‌کنند! در این میان خودروساز داخلی بلاتکلیف مانده است که این آقایان بالاخره پراید را می‌خواهند یا نمی‌خواهند!

به گزارش ایسنا، چندی پیش عبدالله رضیان، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره توقف خط تولید پراید در اردیبهشت ماه و جایگزین شدن تیبا و ساینا به جای آن، گفته بود اگرچه در سال‌های اخیر، توقف خط تولید پراید یکی از تاکیدات اصلی کارشناسان صنعت خودرو بود اما این توصیه ها در شرایط عادی انجام می‌گرفت، از آنجا که در حال حاضر واردات خودرو ممنوع شده توقف تولید آن با اما و اگرهای بسیاری همراه خواهد بود.
این نماینده مجلس دهم جایگزین کردن ساینا و تیبا به جای پراید را خالی کردن جیب مردم در شرایط کنونی دانسته و اظهار کرده بود علیرغم اینکه کیفیت تیبا و ساینا تفاوت چندانی با پراید ندارد، اما قیمت آنها بیشتر است و این امر می تواند با توجه به کاهش توان مالی مردم، اقشار آسیب پذیر را از خرید خودروهای ارزان قیمت نیز محروم کند. از سوی دیگر احتمال نابسامانی بیشتر بازار خودرو دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۶ ۱۵:۰۴

اگر می خواید پراید رو تولید کنید عیبی نداره ولی حداقل کیفیتشو ببرید بالا تا مردم صداشون درنیاد

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۶ ۱۷:۵۵

هرکس خواستار ادامه تولید این رده خارج هاست بهتره خودش و خانواده اش همین خودروها را سوار بشن...

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۰۰:۳۸

قیافه پراید مثل یک مدل خودرو فورد آمریکایی است که اواخر دهه ۸۰ میلادی و اوایل دهه ۹۰ میلادی وارد بازار شد ولی این روزها دیگر در خیابانهای اروپا دیده نمیشود.آیا این همان فورد امریکایی است که ایران حالا خودش میتواند ۱۰۰٪ قطعاتش را تولید کند؟

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۰۰:۵۲

آخه وقتی پراید بره باید یه خودرو ایمن با همون قیمتا جایگزینش بسه ، الان یه تیبا ۸۰ میلیون قیمتشه ، حتی مدلای پایینش هم بالای ۵۰ تومن خرید و فروش میشه یه کارگر کی میتونه یکی بخره ...

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۰۲:۲۴

خداییش حیفه پرایدتولیدش متوقف شه ی ماشین کم خرجیه بفکراقشارمتوسط وکم درامدجامعه هم باشین اگرپرایدنباشه دیگه چی سوارشن لابداسب

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۰۳:۱۱

هههه...به هدفتون رسیدین دیگه !!! پس حالا که رسیدن لا اقل قیمتشو به قیمت کارخونه و به روز تحویل بدین که دلال بازی نشه..ضمنا شاسی و اتاقشم تقویت کنین..عالی میشه.منتها چنین چیزی امکان نداره.ما بیکاریم کامنت میدیم..کیه که بخونه و انجام بده

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۸ ۰۳:۱۹

والا به خدا می پاسخی میده

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۰۸:۳۴

با سلام، وقتی خودرو سازبرنامه گسترده ای در سطح کشور برای جایگزین پراید دارد ، شایسته است یک خودرو استاندارد جهانی، و اقتصادی رو جایگزین کند، نه اینکه خواسته مردم را گروگان گرفته و ماشینهای غیر استاندار خود را جایگزین کند.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۱۰:۲۴

ببخشید کدوم مردم این ملت که آهن پرست شدن فقط یه آهن پاره باشه حالا هرچی باشه واسشون فرقی نمی کنه از ماست که بر ماست

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۲۱:۲۴

مشکل ایرانیها این هست که همیشه تو گذشته هستند ومرده پرستند.