• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 96111710029
  • خبرنگار : 71591

امکان تست خودروهای برقی-هیبریدی در نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۸

امکان تست خودروهای برقی-هیبریدی در نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۸

نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۸ که قرار است از دهم ماه جاری میلادی آغاز شود، به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا پشت فرمان خودروهای برقی و هیبریدی حاضر در این نمایشگاه نشسته و آنها را تست کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت بیزینس اینسایدر، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

حالا نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۸ که قرار است به زودی در ۱۰ تا ۱۹ فوریه سال جاری میلادی برگزار شود، فرصت جدید و جذابی را در اختیار بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان این نمایشگاه قرار می‌دهد تا آنها بتوانند در خودروهای تمام برقی و هیبریدی حاضر در نمایشگاه نشسته و نحوه رانندگی و میزان راحتی و کیفیت عملکرد  آنها را از نزدیک لمس و مشاهده کنند. به عبارتی دیگر، مسئولان و دست‌اندرکاران این نمایشگاه به تماشاگران و بازدیدکنندگان این اجازه را می‌دهند تا پشت فرمان این خودروهای پاک نشسته، رانندگی کنند و تصمیم بگیرند که از کدامیک از آن‌ها خریداری خواهند کرد.  

از مهم‌ترین و برجسته‌ترین خودروهای برقی و هیبریدی که شرکت‌های خودروسازی برتر جهان آنها را تولید و عرضه کرده‌اند، می‌توان به نسخه‌های جدید ۲۰۱۸ نیسان لیف، کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی، میتسوبیشی اوتلندر  PHEV، شورولت بولت و مدل‌های جدید تسلا اشاره کرد.

ائتلاف شهرهای پاک و خودروهای پاک مستقر در شیکاگو که مدتهاست به منظور افزایش کیفیت هوا، کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و حفظ محیط زیست استفاده از خودروها و وسائل حمل و نقل پاک اعم از برقی و هیبریدی را در دستور کار خود قرار داده و شهروندان را به خرید و استفاده از خودروهای پاک ترغیب و تشویق می‌کند. این ائتلاف هم‌اکنون اعلام کرده است برای افرادی که از نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۸ بازدید کنند، فرصتی را فراهم خواهد کرد تا آنها با رانندگی و لمس واقعی خودروهای الکتریکی و هیبریدی، دریابند که این خودروها از امکانات و قابلیت‌های بسیار مناسبی برخوردارند که این اقدام درنهایت منجر می‌شود به این که افراد بیشتری به خرید و استفاده از آن‌ها مجاب شوند.

به هر حال آنچه که واضح و بدیهی بنظر می‌رسد آن است که شرکت‌های خودروسازی بزرگ و بنام بسیاری در جهان از جمله تویوتای ژاپن، فولکس واگن آلمان، رنو فرانسه، نیسان ژاپن، دایملر و بی ام و (BMW) آلمان، ولوو (Volvo)، جنرال موتورز و فورد تصمیم گرفته‌اند که با تولید انبوه خودروهای پاک برقی و الکتریکی با توان پیمایش بالا و امکانات لوکس و پیشرفته کمک بسزایی به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا کرده و بدین ترتیب تحولات عظیمی را در صنعت خودروسازی و حمل و نقل ایجاد کنند. همانطور که تحلیلگران بازار خودرو برآورد کرده‌اند، سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، سال معرفی، عرضه و استفاده از خودروهای پاک برقی و الکتریکی خواهد بود.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha