• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96090804294
  • خبرنگار : 71496

شطرنج بازان اسرائیل برای شرکت در مسابقات قهرمانی ریاض درخواست ویزا داده‌اند

شطرنج بازان اسرائیل برای شرکت در مسابقات قهرمانی ریاض درخواست ویزا داده‌اند

فدراسیون شطرنج رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بازیکنان این تیم درخواست‌هایی برای دریافت ویزای ورود به عربستان جهت شرکت در مسابقات قهرمانی ریاض را داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، فدراسیون شطرنج رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در صورت دریافت ویزاها، این اولین باری خواهد بود که چنین سفری انجام می‌شود.

عربستان و اسرائیل روابط رسمی با یکدیگر ندارند و حضور اسرائیلی‌ها در عربستان مساله‌ای غیرعادی خواهد بود، این امر پس از صدور چندین گزارش و اظهارنظر از سوی تل‌آویو درباره روابط محرمانه با عربستان انجام شد.

لیئور ایزنبرگ، سخنگوی فدراسیون شطرنج رژیم صهیونیستی به خبرگزاری فرانسه گفت: هفت بازیکن تیم شطرنج ما درخواست ویزای خود جهت شرکت در مسابقات قهرمانی شطرنج را که ۲۶ تا ۳۰ دسامبر آتی در ریاض برگزار خواهد شد، تقدیم کرده‌اند.

معاون رئیس فدراسیون جهانی شطرنج نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، هفت شطرنج‌باز اسرائیلی از جمله دو ورزشکار زن مدارک خود را به مسؤولان عربستانی تحویل داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت ویزاها در حال حاضر نامشخص است، گفت: ما تلاش بسیاری انجام می‌دهیم که تمامی این شطرنج بازان درمورد ویزاهایشان اطمینان حاصل کنند.

ایزنبرگ نیز افزود: فدراسیون شطرنج اسرائیل از سیاست فدراسیون جهانی شطرنج برای برگزاری مسابقات قهرمانی این ورزش در عربستان و تعهد این فدراسیون به شرکت بدون محدودیت ورزشکاران اسرائیلی در این مسابقات حمایت می‌کند.

سخنگوی فدراسیون شطرنج رژیم صهیونیستی افزود: ما از عربستانی‌ها انتظار داریم به فدراسیون جهانی کمک کرده و با درخواست ورزشکاران ما برای ویزا موافقت کنند.

وی در ادامه گفت: زویکا باراکا، رئیس فدراسیون شطرنج اسرائیل این مساله را با معاون رئیس فدراسیون جهانی شطرنج و رئیس این فدراسیون که به تازگی به اراضی اشغالی سفر کرده بود،‌ در میان گذاشت.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز در این رابطه گفت: فکر نمی‌کنم که مشکلی درخصوص شرکت شطرنج بازان اسرائیلی در مسابقات قهرمانی ریاض در صورت اخذ ویزا وجود داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha