• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96082916790
  • خبرنگار : 71381

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۲۹ آبان ماه

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۲۹ آبان ماه

گزارش«لاریجانی» درباره بازدید از مناطق زلزله‌زده، حضور نوربخش و ربیعی در جلسه غیرعلنی مجلس، تاکید فراکسیون امید بر فعالتر شدن کمیته‌ها با محوریت قانونگذاری و نظارت، تجمع کارشناسان بیمه کشاورزی و بازنشستگان صندوق فولاد مقابل مجلس و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (دوشنبه) ۲۹ آبان ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی نماینده تهران درباره جلسه غیرعلنی به ایسنا گفت که نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی و ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره وضعیت صندوق‌های بازنشستگی گزارشی را ارایه دادند.

علی لاریجانی نیز در آغاز جلسه علنی اظهار کرد: در جلسه غیرعلنی صبح امروز که با حضور آقایان ربیعی و نوربخش برگزار شد یک بحث مهم در خصوص سازمان تامین اجتماعی بود که مربوط به کلیت کارگران کشور است و باید درباره آینده آنها تصمیم گیری کنیم تا از پشتوانه قوی برخوردار شوند. وی همچنین گفت: بررسی های جامعی از سوی مرکز پژوهش‌ها با حضور تامین اجتماعی و وزارت کار انجام شده که راه‌حل‌هایی در نظر گرفته شده که باید به صورت قانونی مسیر خود ر ا در مجلس طی کند. رییس مجلس تاکید کرد: تصمیمات اتخاذ شده برای کارگران باید مسیر قانونی خود را طی کند.

ناطقین امروز مجلس

نماینده شوشتر: آمریکا در جنگ‌افروزی‌ها و جنایات منطقه سهیم است

بابایی: علت عصبانیت عربستان نابودی فرزندان ناخلفش در منطقه است

قره‌خانی خطاب به وزیر نفت: پیشگیری‌های لازم برای کاهش آتش‌سوزی در صنایع پتروشیمی‌ انجام شود

مرادی: مسئولان به تلفات سنگین‌تر برودت هوا در مناطق زلزله‌زده توجه جدی کنند

صباغیان: بسیاری از گره‌های کشور توسط مجلس قابل باز شدن است

***

تاکید فراکسیون امید بر فعالتر شدن کمیته‌ها با محوریت قانونگذاری و نظارت تاکید کرد. علیرضا رحیمی، عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید گفت که در جلسه شورای مرکزی این فراکسیون بر لزوم فعالتر شدن کمیته‌های هفت گانه در سال دوم مجلس با محوریت قانونگذاری و نظارت تاکید شد.

محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز گفت که قرار است فردا این کمیسیون در جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش در خصوص راهکارهای ادامه تحصیلات در مناطق زلزله‌زده به بحث و بررسی بپردازد.

علیرضا رحیمی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس نوشت: در جلسه غیرعلنی امروز  رئیس مجلس ضمن ارائه گزارشی از تخلفات دولت‌های مختلف در صندوق‌های بازنشستگی به کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرد که نباید سن بازنشستگی را مرتب کاهش داد؛ چون پیام خوبی ندارد. همچنین بهرام پارسایی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پیگیری نتیجه گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره مسکن مهر تاکید کرد. کواکبیان نیز از تهیه طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر و تقدیم آن به هیات رییسه خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۱۵ نماینده مجلس طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر و سایر پروژه‌های مسکن احداث شده توسط راه و شهرسازی را به هیات رییسه جهت طی مراحل و بررسی در صحن علنی ارجاع داد.

بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رییسه مجلس نیز  از تهیه طرحی برای ساماندهی صندوق‌های تامین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و گفت که ۱۲۷ شرکت زیان‌ده تامین اجتماعی باید در اسرع وقت تا سال آینده تعیین تکلیف شوند.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

درخواست نماینده ساری برای حل مشکلات بازنشستگان فولاد کشور

نماینده قصرشیرین و سرپل ذهاب: حمایت‌ از زلزله‌زدگان ادامه داشته باشد

پژمانفر: گفتاردرمانی در موضوع موسسات مالی و اعتباری بس است

نماینده پاوه: دولت نسبت به استقرار و اسکان موقت زلزله‌زدگان اقدام کند

نماینده مردم مریوان: دولت، بحران دریاچه‌ زریبار مریوان را رفع کند

***

امروز همچنین برخی از کارشناسان بیمه کشاورزی و بازنشستگان صندوق فولاد مقابل مجلس تجمع کردند. این تجمع کنندگان بر این موضوع تاکید داشتند که با توجه به سابقه ۴ تا ۱۴ سال به عنوان کارشناس بیمه کشاورزی باید وضعیت استخدام آنها تعیین تکلیف شود و از بلاتکلیفی نجات یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha