• شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 96082011490
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل زندان‌های کردستان:

وقوع بسیاری از جرائم ناشی از نا آگاهی نسبت به قوانین و مقررات است

وقوع بسیاری از جرائم ناشی از نا آگاهی نسبت به قوانین و مقررات است

ایسنا/کردستان مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: وقوع بسیاری از جرائم ناشی از نا آگاهی نسبت به قوانین و مقررات است.

به گزارش ایسنا،  اسحاق ابراهیمی در بازدید از بازداشتگاه سنندج، ضمن دیدار چهره به چهره با مددجویان و رسیدگی به مشکلات آنان، در قسمت‌های مختلف این مجموعه نیز حضور و فعالیت های اصلاحی و تربیتی در این مرکز را مورد بررسی قرار داد .

وی در این دیدار، آشنایی مردم با قوانین و مقررات را ضروری دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی و احاطه بر قوانین و مقرارت، ناخواسته مرتکب فعلی می‌شوند که قانون گذار آن را جرم دانسته و برای آن مجازات در نظر گرفته است که این ناآگاهی آسیب‌های فراوانی از جمله مجازات حبس را به دنبال دارد.

مدیرکل زندان های کردستان، زندانیان جرائم غیرعمد را نمونه بارزی از عواقب عدم آشنایی با قوانین و مقررات قلمداد کرد و افزود: در جامعه افرادی هستند که به دلیل عجز از پرداخت مهریه های غیرمعقول و سنگین به عنوان زندانی جرائم غیرعمد در زندان به سر می برند که با بررسی و موشکافی در اینچنین موارد، پی خواهیم برد که اینگونه افراد اگر اشرافیت کامل را بر قوانین و مقررات داشتند هرگز به این مشکل دچار نمی شدند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از جرائم غیرعمد حوادث کارگاهی است که در اینگونه موارد نیز فرد پیمانکار به دلیل ناآگاهی از این مهم که در اثر بیمه نکردن کارگران چه عواقبی دامنگیر وی خواهد شد به معضلات اینچنینی دچار می شود.

ابراهیمی در ادامه سخنان خود زندانیان جرائم غیرعمد در استان را به ترتیب جمعیت کیفری آنان جرائم مالی، مهریه، تصادف، حوادث کارگاهی و نفقه برشمرد و اظهارکرد: در حال حاضر هشت درصد مددجویان زندان های استان افرادی با این جرائم تشکیل می دهند .

وی با اشاره به آسیب هایی که خانواده های زندانیان از قِبَل در حبس به سر بردن سرپرستانشان متحمل می شوند، گفت: متاسفانه با ورود هر فرد به زندان آسیب هایی که خانواده وی به آن دچار می شود بسیار بیشتر از مشکلاتی است که فرد مددجود با آن دست و پنجه نرم می کند که در این راستا و بر اساس قانون جدید مجازات اسلامی و همچنین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، استفاده هر چه بیشتر از مجازات های جایگزین حبس از سوی مقامات محترم قضایی مورد انتظار است .

این عضو شورای قضائی استان حمایت از خانواده های زندانیان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی را وظیفه ای همگانی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر و در سطح استان 9 انجمن حمایت زندانیان متولی تحت پوشش قرار دادن خانواده های زندانیان نیازمند است که خدمات مختلف حمایتی از جمله پرداخت مستمری، توزیع سبد کالا، برگزاری کلاس  مهارت های اساسی زندگی و ... از سوی این مراکز به این قشر آسیب دیده جامعه ارائه می شود؛ اما آنچه که باید همواره مدنظر باشد این است که پیشگیری از آسیب هایی که ممکن است این خانواده ها به آن دچار شوند حضور مسئولین، خیرین و مردم نوع دوست و نیک اندیش استان را می طلبد چراکه در غیر این صورت تبعات این آسیب ها در جامعه فراگیر خواهد شد.  


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha