• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 96081609551
  • خبرنگار : 71573

«سرخ و سیاه» رونمایی می‌شود

«سرخ و سیاه» رونمایی می‌شود

کتاب «سرخ‌وسیاه»، مجموعه‌ای از آگهی‌های تبلیغاتی دهه‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ که به تازگی منتشر شده است، رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، این کتاب  مجموعه‌ای است از ماندگارترین و درخشان‌ترین آثار تبلیغاتی دهه‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ شمسی؛ دوره‌ای که برخی آن را دوره‌ طلایی تبلیغات ایران می‌دانند. این کتاب که در آبان سال ۱۳۹۶  توسط انتشارات سیته به چاپ رسیده، طی مراسمی با حضور اهالی صنعت تبلیغات و گرافیک رونمایی خواهد شد.

«سرخ‌وسیاه» مجموعه‌ای است شامل ۲۵۰ اثر که از میان چندصد اثر به‌جامانده از سال‌های آغازین صنعت تبلیغات در ایران انتخاب شده‌اند. در این کتاب که چیدمان و صفحه‌بندی آن به دست رضا عابدینی صورت گرفته، تلاش شده است با گردآوری آثار چهره‌هایی چون آلکس گورگیز، نظام مرتضوی، مجید بلوچ، مرتضی کاتوزیان، مرحوم حسن نوری و عبدالله فرادی، به طریقی به نسل پیش‌رو تبلیغات و گرافیک ایران ادای دین شده باشد.


مراسم رونمایی کتاب «سرخ‌وسیاه» در روز جمعه ۱۹ آبان، از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در نگارخانه‌ «سهراب» برگزار می‌شود. همزمان با این مراسم، نمایشگاهی نیز از اصل آثار این نسل پیش‌رو طراحی و تبلیغات در همین نگارخانه افتتاح خواهد شد و بازدید آن به مدت دو هفته برای عموم آزاد خواهد بود.

در نوشته پشت جلد کتاب «سرخ‌وسیاه» آمده است: کتاب «سرخ‌وسیاه» مجموعه‌ای از نمونه‌ آگهی‌های تبلیغاتی نسلی است که پایه‌گذار تبلیغات نوین در ایران بودند؛ نسلی پیش‌رو نسبت به زمان خود و خالق برخی از ماندگارترین و درخشان‌ترین آگهی‌های تبلیغاتی.

مجموعه آگهی‌های این کتاب متعلق به دوران اوج و رونق تبلیغات تجاری در ایران در سال‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ شمسی است، دوره شکوفایی تبلیغات.

آژانس‌های تبلیغاتی معتبر  آن دوران از جمله فاکویا، کانون آگهی زیبا، سیته و... کانون‌های حرفه‌ای کار و رقابت  هنرمندان و طراحان چیره‌دست تبلیغات بودند که هر یک با سبک و سیاق خود، افق‌های جدید را در عرصه تبلیغات تجاری ایران در آن دوران گشودند.

چرا سرخ‌وسیاه؟

آگهی‌های انتخاب‌شده در این کتاب مربوط به دوره‌ای است که تبلیغات چاپی در روزنامه‌ تنها با دو رنگ سرخ یا همان قرمز و سیاه  به چاپ می‌رسیده و انتخاب این نام اشاره‌ای است به محتوای آن و برای کامل شدن در توضیح آن نوشتیم:«سه دهه تبلیغ به روایت سیته».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha