• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 96081509037
  • منبع : نمایندگی زنجان

/وقتی صادرات چاقو نیازی به دریافت مجوز ندارد/

سایه همای سعادت بر سر چاقوی زنجان افتاد

سایه همای سعادت بر سر چاقوی زنجان افتاد

ایسنا/زنجان مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت، صادرات چاقو و صنایع مربوط به آن به خصوص قمه و شمشیر نیازی به دریافت مجوز ندارد.

«حمید احمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سال‌های گذشته صادرات چاقو و صنایع زیرمجموعه آن ممانعت قانونی نداشت ولی نیازمند دریافت مجوزها و انجام تشریفات‌هایی از سوی وزارت دفاع برای انجام صادرات بود ولی در حال حاضر با تصویب قانونی توسط هیئت دولت، نیاز به دریافت هرگونه مجوز برای صادرات چاقو برداشته شد.

این مسئول ادامه داد: با تصویب این قانون دیگر نیازی به دریافت مجوز از وزارت دفاع برای صادرات چاقو به خصوص قمه و شمشیر نیاز نبوده و این فرصتی مناسب برای استان زنجان است؛ چراکه استان زنجان قطب تولید چاقو، قمه و شمشیر به عنوان صنایع دستی است و می‌تواند از این فرصت پیش‌آمده بهترین استفاده را بکند.

وی افزود: هم‌اکنون صادرات قمه، شمشیر و چاقو از گمرک آزاد شد و همه صادرکنندگان می‌توانند بر اساس بازاریابی که خود انجام می‌دهند، محصولات خود را به بازار مقصد صادر کنند و صادرکنندگان می‌توانند کالای خود را از طریق پنجره واحد جامع گمرکی اظهار و صادر کنند.

احمدی با اشاره به امکان صادرات چاقو، قمه و شمشیر از گمرک زنجان، خاطرنشان کرد: صادرکنندگان می‌توانند کالای خود را از طریق گمرک استان زنجان اظهار کنند و فرآیند و تشریفات صادرات را توسط گمرک استان زنجان انجام دهند؛ چرا که ین امر سبب می‌شود سرعت در امور صادراتی کالاها افزایش یافته و پس از آن این کالاها در مرز، فقط به صورت اجمالی کنترل می‌شود که امری معمول است.

مدیرکل گمرک استان زنجان یادآور شد: اداره‌کل گمرک استان زنجان به دنبال آن است که حداکثر تسهیلات را در اختیار صادرکنندگانی که کالاهای خود را از طریق این گمرک اظهار می‌کند، ارائه کند به طوری که گمرک زنجان در حوزه صادراتی، بسته‌های حمایتی دارد که این بسته ها در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد. همچنین گمرک خدمات شبانه‌روزی از جمله ارزیابی کالا در محل را به صادرکنندگان از گمرک زنجان، ارائه می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha