• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۶ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96081408636
  • منبع : نمایندگی قم

تاکید بر گسترش تعامل مسئولان مسجد جمکران و حرم حضرت معصومه(س)

تاکید بر گسترش تعامل مسئولان مسجد جمکران و حرم حضرت معصومه(س)

مسوولان مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) بر گسترش تعامل و هم‌افزایی میان این دو مجموعه تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، احمد حاجی‌زاده معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران امروز یکشنبه در دیدار با محمدجواد جهانگیرزاده مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا انجام شد، با بیان این‌که حرکت اربعین حسینی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است، اظهار کرد: این حرکت هر ساله از نظر کیفی و کمی افزایش قابل توجهی دارد و این موضوع به خوبی در افزایش جمعیت زائران و گسترش فعالیت‌های فرهنگی از جمله قرائت دعاهای ندبه و کمیل در مواکب عراقی قابل مشاهده است.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با تاکید بر این‌که ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و نشر معارف قرآنی در حرکت اربعین حسینی به عنوان یک رسالت مهم توسط موکب‌های اماکن آستان‌های مقدس دنبال می‌شود، اضافه کرد: هر فردی که در مسیر اربعین حسینی حضور می‌یابد به دنبال جلب رضایت اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به این‌که آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در اسکان زائران اربعین حسینی در استان قم مشارکت دارند، عنوان کرد: نهضت اربعین حسینی با محوریت میزبانی از زائران حسینی در ایران اسلامی نیز به صورت مطلوبی در حال دنبال شدن است.

وی با بیان این‌که خادمان امام حسین(ع) در موکب‌های مسیر پیاده‌روی همه داشته‌های خود را به میدان آورده‌اند، تصریح کرد: برپایی موکب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها افتخاری برای مردم ایران به‌ویژه قمی‌هاست و عراقی‌ها نیز نگاه خاصی به بانوی کرامت دارند.

حاجی‌زاده یادآور شد: هم‌افزایی و تعامل گسترده‌تر در میان موکب‌های مسجد مقدس جمکران و آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) می‌تواند در ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران اربعین حسینی تاثیرگذار باشد.

در ادامه این دیدار، مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) ضمن ابراز آمادگی آستان مقدس برای خدمات‌رسانی در موکب مسجد جمکران، گفت: آستان مقدس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در موکب مسجد جمکران نیز هر اقدامی را که بتواند انجام می‌دهد.

محمدجواد جهانگیرزاده اظهار کرد: اقدامات انجام شده در موکب مسجد مقدس جمکران به‌ویژه فعالیت‌های فرهنگی بسیار قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: یکی از محورهای اصلی فعالیت اماکن و آستان‌های مقدس، ترویج معارف دینی است به همین علت اربعین حسینی می‌تواند فرصت مطلوبی برای حرکت در راستای رسیدن به اهداف موردنظر در حوزه ترویج معارف دینی باشد.

مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان این‌که زبان در توصیف زیبایی‌های حماسه اربعین حسینی ناتوان است، گفت: زائران حسینی بدون هیچ امکانات و انتظاراتی در مسیر اربعین حسینی در حال پیاده‌روی هستند.

وی با تاکید بر این‌که حضور در موکب آستان بانوی کرامت به زائران اربعین حسینی آرامش می‌دهد، عنوان کرد: مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی مسیر بهشت است و بزرگ‌ترین دانشگاه معرفت‌افزایی در اربعین حسینی تشکیل می‌شود.

جهانگیرزاده با اشاره به این‌که هیچ جدایی میان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران نیست، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی میان این دو مجموعه امیدواریم در اربعین حسینی نیز فعالیت‌های تعاملی لازم را دنبال کنیم و این تعامل را در طول سال گسترش دهیم.

مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا در روز عرفه و برخی دیگر از ایام سال بستر حضور زائران حسینی و ارائه خدمات به آن‌ها را در مجتمع آستان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در عمود ۱۰۸۰ فراهم سازیم.

وی با بیان این‌که خدمت‌رسانی به زائران حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در قم اولویت نخست آستان مقدس است، عنوان کرد: برپایی موکب هیچ تداخلی در روند خدمات‌رسانی به زائران حرم مطهر نداشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha