• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96080905441
  • خبرنگار : 71567

سرپرست سابق وزارت علوم:

بخش‌های جدا شده آموزش عالی باید به پیکره اصلی بازگردد

بخش‌های جدا شده آموزش عالی باید به پیکره اصلی بازگردد

سرپرست سابق وزارت علوم با تاکید بر اینکه تکه تکه کردن آموزش عالی به نفع کشور نیست گفت: باید بخش‌های جدا شده اموزش عالی در دور دولت دوازدهم به پیکره اصلی خودش بازگردد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدضیا هاشمی در مراسم تودیع و معارفه وزیر علوم که امروز در این‌وزارتخانه صورت گرفت،اظهار داشت: از نمایندگان مجلس به خاطر رای اعتماد به دکتر غلامی،تشکر کرده و از زحمات دکتر فرجی دانا و دکتر فرهادی تقدیر می‌کنم. همچنین از رئیس جمهور تشکر می‌کنم که به بنده اعتماد کرد و مسئولیت سرپرستی وزارت علوم را در دوران گذار از دولت یازدهم تا دوازدهم به من سپرد.

وی در ادامه تصریح کرد: حضور رهبری در راس نظام واقعا برای کشور بخصوص در مقاطع حساس تاثیر گذار است و خوشحالم که فردی دانشمند نیز در راس دولت قرار دارد.

سرپرست سابق وزارت علوم اظهار کرد: دکتر غلامی فردی نمونه، برجسته، مدیر، مدیر و صبور هستند امیدوارم این فرزانگی مدیران در دوره های فنی نیز ادامه داشته باشد، جهانگیری هم اگرچه مهندس است ولی بخشی از مفاهیم اجتماعی را در عرصه سیاست پررنگ کرد و به آموزش عالی هم بسیار اهمیت می‌دهد.

به گفته دکتر هاشمی، باید به سرمایه اجتماعی و شاخص‌های آن در وزارت علوم توجه کنیم، یکی از دستاوردهای دولت یازدهم رشد مشارکت اجتماعی بود. احساس مسئولیت دانشگاه نیز از ضرورت‌های دولت دوازدهم است.

سرپرست سابق علوم تاکید کرد: باید زبان نسل‌های جدید را به خوبی درک کنیم زیرا عدم توجه به نسل جدید مانع مشارکت اجتماعی می‌شود، اگر ما نتوانیم منطق تحولات اجتماعی را درک کنیم از تحولات زمان عقب می‌مانیم.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه ما که یک جامعه رسانه‌ای است تحولات اجتماعی زیاد است و عقب ماندگی از تحولات پست و مقام و جناح و گروه نمی‌شناسد و همه باید نسبت به تحولات درک و رویکرد درستی داشته باشند

دکتر هاشمی گفت: اگر در عرصه تحولات اخیر کشور و همچنین اموزش عالی نتوانیم همدل و مدیریت درستی داشته باشیم مطمنا به عقب ماندگی می رسیم آموزش عالی امروزه بیش از هر دوره ای به انسجام‌نیاز دارد.

سرپرست سابق وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آموزش عالی باید منسجم باشد و  تکه تکه کردن آن و واگذازی هر بخش به بخش های دیگر به نفع کشور نیست، اینکه حوزه ای را به دلیل پیوند با بیمارستان ها به یک حوزه و حوزه دیگری را به دلیل پیوند با پالایشگاه به حوزه دیگر واگذار کنیم درست نیست. باید بخش های جدا شده آموزش عالی به پیکره اصلی خودش برگردد و امیدوارم در دوران دکتر غلامی شاهد یک انسجام در این بخش شویم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha