• دوشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96080804798
  • خبرنگار : 71567

در مراسم استقبال از وزیر علوم دولت دوازدهم اعلام شد؛

از برنامه وزارت علوم برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها تا وعده وزیر به تشکل‌های دانشجویی

از برنامه وزارت علوم برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها تا وعده وزیر به تشکل‌های دانشجویی

دکتر منصور غلامی روز یکشنبه هفته جاری با رای اعتماد نمایندگان مجلس به عنوان وزیر علوم انتخاب شد و امروز در اولین روزکاری در جمع کارکنان، معاونین و مدیران ستادی وزارت علوم گفت: فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی محدود نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی ضمن تشکر از دکتر روحانی رییس جمهور به خاطر معرفی وی به مجلس، از نمایندگان مجلس به دلیل اعتمادی که به وی کردند، تشکر کرد و گفت: توفیقی نصیب بنده شد که در خدمت خانواده آموزش عالی قرار بگیرم.

وی در ادامه مجموعه آموزش عالی را ضامن توسعه همه جانبه کشور توصیف و تصریح کرد: از همه کسانی که در سال‌های گذشته مسئولیت وزارت علوم را بر عهده داشتند،تشکر می‌کنم، در واقع مجموعه آموزش عالی کشور به حق، ضامن توسعه و پایگاه رشد کشور است و جا دارد از تمام کسانی که در این مجموعه زحمت کشیدند، تقدیر و تشکر داشته باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه از دکتر فرهادی وزیر سابق علوم و همچنین از دکتر ضیاء هاشمی سرپرست این وزارتخانه تشکر کرد و افزود: حال که نوبت خدمت در عرصه آموزش عالی به بنده رسیده است، برنامه مدونی را در این رابطه تقدیم مجلس کرده‌ام که به دقت مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار گرفت؛ این برنامه‌ها برگرفته از برنامه‌های راهبردی، فرادستی و آموزش تحقیقات و فناوری است و امیدوارم با بکارگیری همه سلایق در مجموعه وزارت علوم بتوانیم این برنامه را به بهترین وجه اجرایی کنیم.

دکتر غلامی گفت: آنچه در این برنامه‌ها ارائه شده، در راستای دغدغه‌ها و منویات مقام معظم رهبری بوده و به صورت ویژه این برنامه‌ها اجرا خواهد شد. همچنین از نظرات رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فناوری در عرصه آموزش عالی استفاده خواهم کرد.

وزیر علوم  خاطرنشان کرد: چراغ پیشبرد برنامه‌های ما در وزارت علوم تأکیدات مقام معظم رهبری است که ما سعی می‌کنیم با کمک روسای دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری که یکی از تکیه‌گاه های اصلی مجموعه آموزش عالی هستند، برنامه‌ها را با سرعت پیش ببریم آن را اجرایی کنیم.

در  حاشیه  این مراسم دکتر غلامی به برنامه‌های خود برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این برنامه جزء برنامه‌های مصوب فرادستی به شمار می‌رود و باید تلاش کنیم آنچه که تاکنون در این زمینه در جریان و دست اجرا بوده، پیش برود و اگر برنامه های اجرایی که ارائه می‌دهیم بتواند با دقت و سرعت بیشتری این موضوع را پیش ببرد قطعا یکی از سیاست‌های کاری وزارت علوم خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: هیچ تنشی بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد وجود ندارد. دانشگاه آزاد یکی از مجموعه‌های آموزش عالی به شمار می‌رود و امیدوارم با همراهی و همکاری که بین دو مجموعه آموزش وزارت علوم و دانشگاه آزاد خواهد بود،بتوانیم با کیفیت بالایی از خدمات آموزشی این دانشگاه استفاده کنیم.

وزیر علوم همچنین با بیان اینکه از فعالیت رسانه‌ها در عرصه آموزش عالی استقبال می‌کنم، گفت: امیدوارم رسانه‌ها مطالب را با دقت منتشر کنند و نیز در بیان نقد رعایت انصاف را بکنند. من به طور کلی از فعالیت رسانه‌ها در این عرصه استقبال خواهم کرد.

دکتر غلامی درخصوص دغدغه برخی دانشجویان در خصوص احتمال اعمال محدودیت در زمینه فعالیت‌های خود نیز گفت:  من برنامه های خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده‌ام و در آنجا مستندترین بحث‌ها دراین زمینه صورت گرفت و تاکید کردم هیچ مجموعه و تشکل دانشجویی در صورت رعایت قوانین موجود دچار مشکل و محدودیت نخواهند شد.

وزیر علوم در پایان در خصوص مهمترین اولویت برنامه خود در وزارت علوم نیز گفت: در زمینه اولویت برنامه‌ها باید ابتدا مستقر شویم و برنامه‌ها را در کنار هم بچینیم تا در نهایت اولویت‌ها را انتخاب کنیم.

به گزارش ایسنا، در ابتدای مراسم استقبال از وزیر علوم، دکتر سید ضیا هاشمی با بیان اینکه از به‌ سامان رسیدن وزارت علوم بسیار خوشحال هستم، گفت: امروز در خوشحالی دانشگاهیان بر این خبر که آموزش عالی با داشتن وزیر خود به سامان رسید مشترک هستیم. اگر چه تاخیری در این زمینه اتفاق افتاد و نباید وزارت علوم آخرین سهم را در دولت داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: وزارت علوم در زمره مهمترین وزارتخانه‌های کشور به شمار می‌رود که بیشترین شخصیت‌ها، اساتید،‌ مدیران و دانشجویان را در اختیار دارد، بنابراین این مجموعه به عنوان یک سازمان اخلاق مدار، علم محور و دانش بنیان به شمار می‌رود و از این جهت هیچ مشکلی در وزارت علوم وجود نداشته، اما حواشی که همواره در اطراف این وزارتخانه وجود دارد می‌تواند برای وزارت علوم آسیب به شمار آید. بنابراین اگر تاخیری درانتخاب وزیر علوم وجود داشته است از جانب این حوزه مشکلی نبود.

سرپرست وزارت علوم همچنین خاطرنشان کرد: هر کدام از اساتید که برای سکانداری وزارت علوم مطرح می‌شدند تمامی مسئولان این وزارت‌خانه استقبال کردند و دیدگاه‌های مختلفی نیز مطرح شد اما وقتی تصمیم دولت بر این شد که دکتر منصور غلامی به عنوان وزیر معرفی شوند بازهم مجموعه از این انتخاب استقبال کرد و همه افراد همراهی لازم را با ایشان به عمل آوردند و قطعا این همکاری در ستاد وزارت علوم همچنان ادامه خواهد داشت.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: دکتر غلامی سابقه بسیار خوبی در دوران ریاست خود در دانشگاه بوعلی همدان داشته است. قطعا حضور او در مجموعه وزارت علوم باعث اعتلای این حوزه خواهد شود.

وی گفت: 4 سال پیش در چُنین روزهایی با حکم دکتر فرجی‌دانا به عنوان معاون کار خود را در وزارت علوم شروع کردم. بعد از او چند ماه افتخار همکاری با دکتر نجفی را داشتم و به مدت سه سال نیز در محضر دانشمند برجسته دکتر فرهادی فعالیت کردم. بنابراین حضور من در وزارت علوم توفیق بزرگی بود که باز هم فعالیت خود را در آموزش عالی ادامه خواهم داد.

به گزارش ایسنا، مراسم استقبال از وزیر علوم صبح امروز در حالی با حضور کارکنان، معاونین، مدیران ستادی وزارت علوم در حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه ها در وزارت علوم برگزار شد که بخاطر اعلام قبلی وزارتخانه هیچ دسته گل بابت تبریک از سوی دانشگاه‌ها،‌مراکز علم و فناوری، پژوهشگاه‌ها و سایر نهادها و سازمان ها ارسال نشده بود و ضمن اینکه بجز تعداد محدودی از مدیران غیرستادی نظیر مهندس یزدانمهر مشاور وزیر و رییس صندوق رفاه دانشجویان و دکتر خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور، روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در این مراسم حضور نداشتند. در این مراسم وزیر علوم بعد از سخنرانی دکتر ضیاء هاشمی سرپرست سابق وزارت علوم با همراهی کارکنان راهی دفتر کار خود شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۸-۰۹ ۰۰:۰۵

سالی که نکوست از بهارش پیداست...ماکه داریم از دولت امید ناامید میشیم کم کم...