• دوشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 96080804638
  • منبع : نمایندگی البرز

اهدای اعضای کارگر البرزی به 7 بیمار

اهدای اعضای کارگر البرزی به 7 بیمار

ایسنا/البرز ‌اعضای بدن کارگر البرزی (قاسم صفری) به هفت بیمار اهدا شد.

‌به‌ گزارش‌ ایسنا، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با خانواده این کارگر که در اثر حادثه ناشی از کار جان خود را از دست داده و طبق وصیتش اعضای بدنش به هفت بیمار اهدا شده است، اظهار کرد: اهدای عضو یک اقدام بسیار شایسته و خداپسندانه است که باقیات و صالحات فراوانی برای دهنده عضو و خانواده وی برجای می‌گذارد.

سید ابوالحسن فیروز آبادی ادامه داد: دستور پیگیری سریع برای تعیین مستمری و پرداخت دیه به خانواده این کارگر صادر شده تا اعضای خانواده‌اش برای گذران زندگی با مشکل مواجه نشوند.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصول ایمنی وحفاظتی در محیط‌های‌کاری وصنعتی و به ویژه صنعت ساختمان  گفت: کاهش حوادث ناشی از کار از ماموریت‌های مهم وزارت متبوع است و تمرکز ما در این وزارتخانه بر توسعه نظام HSE در واحدهای صنعتی‌ کشور به منظورکاهش حوادث ناشی از کار توسط خود واحدها است.
این مسئول توضیح داد: خوشبختانه اجرای این برنامه نیز تاکنون نتایج خوبی داشته ولی با وجود تمام تدابیری که اتخاذ می‌شود گاه در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی شاهد بروز حوادث تاسف بار ناشی از کار هستیم.
در ادامه این بازدید مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان نیز ضمن اظهار تاسف از درگذشت این کارگر ودلجویی از خانواده وی گفت:  مصدومیت و یا فوت حتی یک کارگر در حوادث ناشی از کار برای ما بسیار تاثر برانگیز و ضایعه جبران ناپذیری است.
اسماعیل خلیلی گفت: باید تا جایی‌که امکان دارد با رعایت اصول ایمنی و حفاظتی در واحدهای صنعتی،ت ولیدی وساختمانی از این حوادث جلوگیری شود.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص بیمه کارگران ساختمانی در استان گفت : اقدامات خوبی در استان جهت ساماندهی کارگران ساختمانی با همکاری این اداره کل وتامین اجتماعی استان صورت‌گرفته است‌.
وی ادامه داد: در حال حاضر هفت انجمن صنفی ساختمانی در البرز فعالیت می‌کنند که با کمک سامانه‌های مرتبط و پیگیری این انجمن‌ها، کارگران ساختمانی حقیقی و واجد شرایط در البرز شناسایی و بیمه آنان برقرار وکارت هوشمند آنان صادر شده است.
مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان در ادامه با اشاره به کاهش چشمگیرحوادث ناشی از کار در سال 95 افزود: این مهم با رعایت اصول ایمنی ، به‌کارگیری مسئولین ایمنی در واحدهای تولیدی وکارگاه‌ها و آموزش‌های لازم صورت‌گرفته است.
وی توضیح داد: این اداره‌کل  با 18 بازرس‌کار، بر تعداد زیادی از واحدهای تولیدی وصنعتی استان بر اصول ایمنی وحفاظتی محل کار نظارت دارد و در صورت مشاهده تخلف برخورد مقتضی را صورت می‌دهد.
‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha