• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 96071910507
  • منبع : روابط عمومی برنامه

«در راه ماندگی»هایی که ثبت شد

«در راه ماندگی»هایی که ثبت شد

حکایت بسیار راه رفتن و به جایی نرسیدن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه عکاسی فرزان شمس با نام «در راه ماندگی» جمعه ۲۱ مهر ماه در کافه عکس افتتاح می‌شود.

فرزان شمس، کارشناس ارشد تصویرسازی از دانشکده هنرهای زیبای تهران است، این مدرس هنرهای تجسمی که از سال 81 فعالیت‌اش را آغاز کرده است در معرفی نمایشگاه خود نوشته است:« تعداد دفعاتی که برای عکاسی از خانه بیرون آمده‌ام به ۱۰ بار نمی‌رسد، شاید مهمترین علتش این باشد که از اساس عکاس محسوب نمی‌شوم اما جدای از این، گمان می‌کنم عکاسی (دست کم این نوعش) پس از آموزش و مطالعه و تمرین، اندکی چاشنی شانس هم می‌خواهد و از آن دسته اتفاقاتی است که خودش رخ می‌دهد، باید پیش بیاید، چه برایش برنامه ریزی کرده باشیم چه نکرده باشیم.

با پیدایش پدیده‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های با کیفیت‌شان کار برای کسی همچون من آسانتر می‌نماید، از این جهت که محل کار و زندگیم از هم دور است و معمولا چند ساعت از روز در راه هستم، پیاده یا سواره، دوربین اگر همراهم بود که چه بهتر، اگر نبود به همان دوربین تلفن همراه بسنده می‌کنم، بماند که گاهی آن هم دم دست نیست و از عکس و سوژه عبور می‌کنم، هر چه باشد این خاصیت راه است. در واقع تنها شانس قابل تکیه من برای عکاسی، همین راه رفتن‌های هر روزه است.

بین عکس‌های مجموعه پیش رو (اگر بشود نام مجموعه بر آن گذارد) احتمالا بعد از عکاس‌شان، یک وجه مشترک وجود دارد، آن هم این است که همگی در «راه» برداشته شده‌اند، هر کدام یک جا، یک روز، یک فصل، هر کدام تکه‌ای از راهی هستند که روزی یا شبی پیموده‌ام، همه جدا از هم و بدون هیچ ارتباط تصویری منطقی با یکدیگر، این را به راحتی می‌شود از اولین نگاه به مجموعه دریافت.

با این اوصاف، «در راه ماندگی» تنها نام وضعیتی نیست که ساعات زیادی از شبانه روزم را در آن می‌گذرانم یا در آن عکاسی کرده‌ام. در راه ماندگی برای من بیشتر یک حالت روحی است تا توصیفی برای زمان و مکان.»

نمایشگاه عکس «در راه ماندگی»جمعه ۲۱ مهر در کافه عکس به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، مرکز خرید اسکان، پلاک ۲۴ ساعت ۶ افتتاح و تا ۵ آبان ماه دایر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha