• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 96071608619

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

نشست شورای سینمای اجتماعی، پاسخ به حاشیه‌سازی برای یک نمایش، انیمیشن ایرانی برگزیده‌ی «کانتربری» و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

نخستین نشست شورای «سینمای اجتماعی» با حضور اعضای این شورا در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی؛ در این نشست که با حضور «محمدمهدی حیدریان» رئیس سازمان سینمایی و «علیرضا تابش» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، مباحث چون «تدوین طرح جامع سینمایی به همت سازمان سینمایی»، «آگاهی بخشی و تأمین دانش فیلمسازان»، «پرورش و ارتقای متن»، «حمایت از فیلمسازان جوان سینما»، «برنامه‌ریزی برای اصلاح رفتارهای اجتماعی با بیان سینمایی» مطرح شد.

همچنین در این نشست، «روی آوردن به تعامل و گفت‌وگو»، «آشنایی با فلسفه اجتماعی و علوم اجتماعی»، «تشخیص اولویت های راهبردی سینمای اجتماعی و طبقه‌بندی آن و شناسایی ضعف‌ها برای برطرف کردن آنها»، «چگونگی تعامل و ارتباط این شورا با سینماگران عرصه اجتماعی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در نخستین نشست شورای «سینمای اجتماعی» اعضای شورا، تعیین و طراحی راهبردها و راهکارهای فرهنگی این عرصه را ضروری و در اولویت دانستند.

نخستین نشست «شورای سینمای اجتماعی» با حضور مهندس «محمدمهدی حیدریان»، دکتر «حسن خجسته»، دکتر «تقی آزاد ارمکی»، دکتر «عماد افروغ»، دکتر «روزبه کردونی»، دکتر «حبیب‌الله مسعود فرید»، «رسول صدرعاملی»، «فرهاد توحیدی»، «همایون اسعدیان»، «علیرضا تابش» و دکتر «مسعود نقاش‌زاده» در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

بنیاد سینمایی فارابی در دوره جدید به تخصصی کردن بررسی‌ها در مورد گونه‌های مختلف سینمایی توجه شایانی را آغاز کرده است. در حوزه سینمای اجتماعی، یک شورای تخصصی با همین نام و متشکل از اساتید دانشگاه و علم جامعه شناسی، مسئولان موثر در حوزه‌های اجتماعی، هنرمندان و فیلمسازان با تجربه و برجسته این گونه سینمایی طراحی شده که وظیفه اصلی این شورا، علاوه بر ترسیم چشم‌اندازها، بررسی و راهبری آثاری است که از این پس در چرخه تولید قرار می‌گیرند.

«آدم خانگی» برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن جشنواره «کانتربری» شد

فیلم انیمیشن «آدم خانگی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «مرضیه ابرار پایدار» برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین شخصیت‌پردازی جشنواره کانتربری Canterbury انگلیس شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کانتربری» Canterbury طی روزهای 7 تا 8 مهرماه 96 در انگلستان برگزار شد و انیمیشن «آدم خانگی» که به لیست 15 فیلم کوتاه برتر این رویداد راه یافته بود، جایزه بهترین فیلم انیمیشن و بهترین شخصیت‌پردازی جشنواره را بدست آورد.

در جشنواره «کانتربری» که یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی جنوب انگلیس است، فیلم‌های منتخب قبل از نمایش برای دریافت جایزه کاندید می‌شوند.

«آدم خانگی» داستان یک مرد فروشنده حیوانات است که در مغازه‌اش به خواب رفته و خود را گرفتار در قفس حیوانات و کابوسی ترسناک می‌بیند. او در پی نجات از حیوانات می‌گریزد، ولی هربار به مانعی برخورد می‌کند...

پیش از این اعلام شده بود که «آدم خانگی» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم انیمیشن سومین دوره جشنواره بین‌المللی NEZ هند و نامزد دریافت جایزه از دهمین جشنواره جهانی فیلم محیط زیستی «کوالالامپور» شده است. این فیلم در جشنواره‌ بین‌المللی کارتون و انیمیشن سئول SICAF و جشنواره فیلم‌های بسیار کوتاه «سئول» کره‌جنوبی نیز به نمایش درآمده است. «آدم خانگی» در جمع 10 فیلم انیمیشن برتر جشنواره محیط زیست و طبیعت «اینسبرگ» هم قرار گرفته است که طی روزهای 18 تا 21 مهرماه 96 در کشور اتریش برگزار خواهد شد.

پاسخ روابط عمومی پردیس تئاتر شهرزاد به انتقادات وارد بر نمایش "خورشیدهای همیشه"

درپی درج خبری مبنی برتکخوانی بانوان در نمایش "خورشیدهای همیشه" به کارگردانی بهاره رهنما، روابط عمومی پردیس تئاتر شهرزاد  اطلاعیه ای رامنتشرکرد، درمتن این اطلاعیه آمده است: "به نام خداوند رحمان-ضمن تسلیت شهادت امام اخلاق، حسین بن علی(ع)، متاسفانه امروز بانقدی غیرمنصفانه روبرو شدیم که علیرغم میل باطنی، ما را بر آن داشت تا این یادداشت را تحریرکنیم. به این امید که اندکی منصف باشیم و راست‌گویی را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم.

نمایش "خورشیدهای همیشه" نمایشی مذهبی است در رثای مظلومیت سرور و سالار شهیدان حسین بن علی(ع) از زبان سه بانوی بزرگوار، حضرت زینب (س)، ام البنین و رباب (س)، نمایشی شاعرانه که شیفتگی این سه بانوی با عزت را به امام شهیدان بازگو می‌کند. مدیریت پردیس تئاتر شهرزاد به احترام این روزها  و شب‌های عزا موافقت خود را با اجرای این نمایش اعلام و دست به تولید این اثر زد تا در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی درمیان خیل جوانان دوست دار اهل بیت کاری هر چند ناچیز کرده باشد.

روابط عمومی پردیس تئاتر شهرزاد ضمن ابراز تأسف ازانتشار فیلمی کوتاه از اینستاگرام شخصی عوامل نمایش در خبر منتشر شده، این عمل را تقبیح کرده و اعلام می‌دارد که ای کاش دوستان نمایش را می‌دیدند و بعد دست به خبرسازی جعلی می‌زدند، زیرا تصویر منتشر شده هیچ ربطی به اجرای "خورشیدهای همیشه" ندارد و صرفا تصویری است از مراحل ضبط یک موسیقی آوایی دریک استودیوی صدابرداری که متاسفانه در اقدامی هماهنگ نشده بعضی ازاعضای گروه برای دعوت از دوستان خود برای دیدن نمایش در فضای مجازی "شخصی" منتشر کرده‌اند.

گروه اجرایی و روابط عمومی این پردیس تئاتر به همین بهانه فرصت را مغتنم شمرده و از مسئولین و مخاطبان عزیز تئاتر که دل درگرو عشق به امام حسین (ع) و یاران وفادارش دارند دعوت می‌کند تا از نمایش مذهبی و شاعرانه "خورشیدهای همیشه" دیدن کنند. خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند. ان شاالله"

ثبت 1525 اثر در  دبیرخانه جشنواره هفتم/ مهلت ثبت آثار تمدید شد

 بنا بر اعلام دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات تاکنون یک هزار و 525 اثر در  دبیرخانه این جشنواره ثبت شده و مهلت ثبت آثار نیز تا اول آذرماه تمدید شده است. 

به گزارش ستاد خبری هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، فراخوان هفتمین دوره از  جشنواره حسنات 15 مرداد ماه سال جاری اعلام شد و تا پایان مهلت مقرر مصادف با 15 مهر ماه بیش از یک هزار و 525 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. 

از این رو بر اساس تفکیک آثار ثبت شده  520 اثر در بخش داستانی، تعداد 302 اثر در بخش مستند،تعداد 112 اثر در بخش پویانمایی، تعداد 413 اثر در بخش فیلمنامه و تعداد 178 اثر در بخش هر شهروند یک فیلم کوتاه در دبیرخانه این جشنواره ثبت شده است. 

یادآور می‌شود که شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره به منظور کسب اطمینان از ارسال اثر خود به دبیرخانه بایستی با مراجعه به سایت جشنواره از آخرین وضعیت اثر خود آگاهی یابند. 

گفتنی است به دلیل درخواست مکرر فیلمسازان و فیلمنامه نویسان علاقمند به ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره و با نظر دبیر جشنواره، رسول صدرعاملی مهلت ارسال آثار تا اول آذرماه 1396 تمدید شد.

شایان ذکر است آخرین مهلت ارسال اثر در بخش  مسابقه هر شهروند یک فیلم کوتاه نیز تا اول بهمن ماه 1396 اعلام شده است و در این بخش علاقمندان  می توانند آثار خود را که با استفاده از تلفن همراه و یا دوربین خانگی و حداکثر به مدت زمان پنج دقیقه تهیه کرده و به دبیرخانه جشنواره بر اساس مقررات این بخش که در سایت اطلاع رسانی جشنواره به آدرس hasanatfilm.ir   است، ارسال کنند.
 

فراخوان اجرای عمومی هنرهای نمایشی در فرهنگ‌سرای بهاران

فرهنگ‌سرای بهاران فراخوان اجرای هنرهای نمایشی را برای شش ماهه دوم سال ۹۶ در مهرماه منتشر کرد.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، منطقه ۱۷ تهران به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق شهر تهران، منطقه‌ای مستعد برای مخاطبان علاقه‌مند و پیگیر در زمینه هنرهای نمایشی و تصویری است. 

این مجموعه بر آن است تا با اهمیت دادن به گروه های نمایشی، هنرمندان فعال نمایشی و تصویری و ایجاد محیطی فرهنگی برای تمامی تولیدکنندگان و مخاطبان برای اجراهای عموم شش ماهه دوم سال ۹۶ و نمایش فیلم‌های کوتاه، در مرکزِ فرهنگ‌سرا و سینما تئاتر بهاران، از علاقه‌مندان و هنرمندان دعوت نماید تا با تکمیل فرم درخواست اجرا، آثار خود را در بخش نمایشی شامل: کودک و نوجوان، نمایش طنز (با موضوع خانواده، شهری و تکریم شهروندی)، آثار مناسبتی و موضوعی (ماه مبارک رمضان، ماه محرم، ماه صفر و عید نوروز، دهه فجر)، استندآپ کمدی (با موضوعات و معضلات شهری و شهروندی)، نمایشنامه خوانی، نمایشنامه نویسی، و بخش آثار تصویری شامل: فیلم های کوتاه (با موضوعات آزاد، دارای عنوان بندی و بدون هیچ گونه محدودیت در کیفیت ضبط تصویر شامل انواع دوربین‌ها، حتی دوربین موبایل) و فیلمنامه‌نویسی، به پست الکترونیک فرهنگ‌سرای بهاران ارسال کنند. 

نهمین حضور بین‌المللی فیلم «خاطرات پاییزی»

«خاطرات پاییزی» به جشنواره جهانی فیلم لیسبون پرتغال می‌رود

«خاطرات پاییزی» ساخته علی فخرموسوی و به تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده از ایران و ویکتور ویلهلم از جمهوری چک که سال گذشته در اوکراین تولید شده بود، با فیلم‌هایی از19 کشور جهان در لیسبون پرتغال رقابت خواهد کرد.

به گزارش مشاور رسانه‌ای فیلم «خاطرات پاییزی»، این فیلم که اولین تولید مشترک سینمای ایران و جمهوری چک و اوکراین است نهمین حضور بین المللی خود را در جشنواره جهانی فیلم لیسبون پرتغال تجربه می‌کند.

این فیلم تا کنون دیپلم افتخار و نشان یادبود سازمان حمایت از قربانیان جنگ وابسته به سازمان ملل و اتحادیه اروپا، جشنواره بین‌المللی کرونا کارپات 2016، جایزه ارکیده طلایی و فیلم منتخب مردمی از جشنواره ترنُپیل 2016 اوکراین و... را در جشنواره‌های مختلف به دست آورده و فیلم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی Dream City 2016  بوده است. فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» به تازگی جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره بین‌المللی فیلم کلکته را نیز دریافت کرده است.

«خاطرات پاییزی» عاشقانه‌ای ضد جنگ است که در سکوت کامل خبری و با عوامل اروپایی در مرز اوکراین و اسلوواکی فیلمبرداری شده است.

این فیلم قصه دختری را به تصویر می‌کشد که خانه و خانواده‌اش مورد حمله و تجاوز گروه‌های تروریستی قرار گرفته است؛ او که آواره‌گی، نابینایی و حتی از دست دادن قدرت تکلم را تجربه می‌کند در نهایت می‌تواند آرامش و عشق را در گوشه‌ای دیگر از دنیا در کنار مردمی که خود آسیب دیده از جنگ هستند، بیابد.

در فیلم «خاطرات پاییزی»  نازنین احمدی شاهپورآبادی بعنوان بازیگر نقش اول زن در کنار بازیگران مطرح اروپای شرقی ایفای نقش می‌کند.

این فیلم در جدول اکران گروه هنر و تجربه قرار دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی اکران خواهد شد.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: دیمیتری ویشنیاک، مدیر صداگذاری: نیک استریلِسکی، تدوین: الکسانددر نِدبایف، طراح لباس: آلِنا زاویدیوسکا، طراح صحنه: رُسلان پیساچِنکو، طراح چهره‌پردازی: گریم: کاترینا ستارُوُیتووا، موسیقی متن: رُمان کروتین، انتخاب بازیگر: ویکتوریا لینهارتووا، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

نمایش انیمیشن کوتاه «آنتراکت» در جشنواره کودکان «شارجه»

انیمیشن کوتاه «آنتراکت» محصول سازمان سینمایی حوزه هنری در پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی کودکان «شارجه»به نمایش در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، انیمیشن کوتاه «آنتراکت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان محصول سازمان سینمایی حوزه هنری در پنجمین دوره جشنواره‌بین‌المللی کودکان «شارجه» کشور امارات متحده عربی نمایش داده می‌شود.

این جشنواره به منظور افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان،ارتقاء خلاقیت کودکان و ارائه بهترین فیلم‌ها برای کودکان و نوجوانان در شهر شارجه کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود.

«آنتراکت» برگرفته از «Entract» کلمهای فرانسوی و به معنای حدفاصل بین دو پرده موسیقی است. فیلم نیز در فاصله بین دو قطعه موسیقی روایت می شود. ایده «آنتراکت» از داستان تک تیراندازی اسرائیلی است که در جریان جنگ ۲۰۱۴ غزه با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود ادعا کرد در یک روز توانسته ۱۳ کودک فلسطینی را هدف قرار دهد.

عوامل انیمیشن کوتاه «آنتراکت» عبارتند از نویسنده و کارگردان: سیدمحمدرضا خردمندان، کارگردان فنی و هنری: بهزاد رجبی پور، مدیر تولید: علیرضا رنجبر شورابی، مدل سازی شخصیت: محمدعلی شاکری، حسین عظیمی، مدلسازی محیطی سه بعدی: سعید خالقی، امید نژادنیک، توحید توانا، انیماتور: اعظم مهدی زاده، طراحی استوری بورد: میثم برزا، رندر و شیدینگ: علیرضا رنجبر شورابی، امید نژادنیک، سعید خالقی، کامپوزیت: محمد افشانی، کانسپت: مجتبی نادرلو، طراحی صدا و میکس: علیرضا علویان، موسیقی: حامد ثابت، تدوین: ابوذر حیدری، تهیه کننده: محمدرضا شفاه، محصول: باشگاه فیلم سوره حوزه هنری.

پنجمین جشنواره‌بین‌المللی کودکان «شارجه»از 16 تا 21مهرماه در شهر شارجه کشور امارات متحده عربی در حال برگزاری است.

جشنواره نمایشنامه‌نویسی جایزه پرویز بشردوست برگزار می‌شود

انجمن هنرهای نمایشی استان تهران برای ارج نهادن به مقام استاد پرویز بشردوست به عنوان هنرمند پیشکسوت عرصه نمایشنامه‌نویسی که اوایل سال  در گذشت، مسابقه نمایشنامه‌نویسی را برگزار خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، این انجمن نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی خود را با عنوان جایزه استاد پرویز بشردوست ویژه نمایشنامه‌نویسان شهرستان‌های استان تهران در زمستان 1396 برگزار خواهد کرد.

این جشنواره که فراخوانش به زودی منتشر خواهد شد، به منظور چاپ و انتشار متون ارزشمند هنرمندان تئاتر استان تهران و حمایت از هنرمندان بومی برگزار می‌شود.

جشنواره نمایشنامه‌نویسی پرویز  بشردوست در راستای ترغیب نمایشنامه‌نویسان برای ارائه آثارشان به این جشنواره برپا خواهد شد و قرار است در پی برپایی این جشنواره 5 اثر برگزیده نمایشنامه‌نویسان بومی شهرستان‌های استان تهران، همزمان با جشن روز جهانی تئاتر 7 فروردین آثار برگزیده در دو جلد منتشر شود.

همچنین از اتفاقات مهم این جشنواره انتخاب 5 اثر در مرحله نخست است که هر 5 اثر در صورت داشتن کیفیت لازم، آماده چاپ می‌شوند و با هماهنگی انجمن هنرهای نمایشی استان تهران برای اجرای عمومی و شرکت در بیست‌وسومین جشنواره تئاتر استانی با حمایت مالی انجمن تولید می‌شوند.

حمایت از نمایشنامه‌نویسان انجمن هنرهای نمایش استان تهران، چاپ و انتشار متون فاخر، معرفی آثار ارزشمند به هنرمندان سراسر کشور و آشنایی هر چه بیشتر با نویسندگان و فعالان این حوزه در استان تهران از اهداف مهم جشنواره نمایشنامه‌نویسی انجمن هنرهای نمایشی استان تهران به شمار می‌رود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha