• شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 96071507699
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

لژیونر هرمزگانی: همه‌جا صحبت از جهانبخش است/ آرزویم پوشیدن پیراهن تیم ملی است +فیلم

لژیونر هرمزگانی: همه‌جا صحبت از جهانبخش است/ آرزویم پوشیدن پیراهن تیم ملی است +فیلم

خبر حضور بازیکنان فوتبال کشورمان در لیگ‌های اروپایی که با واژه لژیونر شدن این روزها رنگ و بوی دیگری گرفته و شاهد حضور چهره‌های جوان فوتبال کشورمان در لیگ‌های مختلف اروپایی هستیم و این بار جوان هرمزگانی با تلاش خود راهی فوتبال هلند شده است تا بتواند پلی برای رسیدن به آرزوهایش در پوشیدن پیراهن تیم ملی و حضور در تیم‌های مطرح اروپایی باشد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا بسطامی، هافبک جوان و خوش آتیه هرمزگانی این روزها راهی فوتبال هلند شده است تا در تیمی که حضور یک ایرانی در این تیم و درخشش از یاد و خاطره هوادارانش بیرون نرفته است، بتواند آرزوهایش را جست‌وجو کند.

بسطامی ۱۹ ساله که متولد روستا گچین از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرعباس است و با پوشیدن پیراهن شماره ۱۹ تیم "ان. ئی. سی نایمخن" توانست در نخستین بازی رسمی خود موفق به گلزنی شود تا نوید روزهای درخشانی برای این فوتبالیست جوان و خوش آتیه هرمزگانی را بدهد.

محمدرضا بسطامی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: فوتبال خود را از تیم کارگر گچین آغاز کردم و پس‌ از آن در تیم‌های نونهالان شهرداری بندرعباس، نوجوانان و جوانان آلومینیوم هرمزگان، بزرگسالان ستاره جوان گچین، امید برق بندرعباس و امید گل گهر سیرجان بازی کردم.

او با بیان این که پست تخصصی‌اش هافبک و دافع راست و چپ است، تصریح کرد: سال قبل در تیم امید گل گهر سیرجان بازی می‌کردم و مربیانم از عملکردم رضایت داشتند تا این که به‌واسطه آشنایی که در دوبی داشتیم راهی کشور امارات شدیم.

بسطامی ادامه داد: پس از سفر به کشور امارات، فیلم بازی‌هایم را به تیم‌هایی نظیر الاهلی، العین، عجمان و الوحده نشان دادم که مدیران تیم‌ها با اعلام رضایت از عملکرد فنی‌ام خواستار عقد قرارداد بودند ولی به دلیل قانون منع جذب بازیکن ایرانی توسط باشگاه‌های اماراتی نتوانستم قراردادی منعقد کنم.

وی با اشاره به این که در روز پایانی سفرمان به دوبی، توسط مسعود عبداللهی که درگذشته سابقه مربیگری‌ام در تیم آلومینیوم هرمزگان را بر عهده داشت به باشگاه ایرانیان دوبی فراخوانده شدم، اضافه کرد: در دیداری دوستانه برای تیم تحت هدایتش به میدان رفتم که توانستم در این دیدار عملکرد خوبی داشته باشم.

این لژیونر هرمزگانی فوتبال ایران با بیان این که به پیشنهاد وی به تیم ان. ئی. سی نایمخن معرفی شدم، خاطرنشان کرد: با حضور در باشگاه ایرانیان دوبی فیلم بازی را با همکاری چند مربی ایرانی در این باشگاه به تیم نایمخن هلند ارسال کردیم که مورد توجه این باشگاه هلندی قرار گرفت.

بسطامی ادامه داد: باشگاه نایمخن خواستار حضورم در تمرینات شد که به دلیل طولانی شدن صدور ویزا این امر طول کشید تا این که با فراهم شدن تمامی شرایط به هلند سفر کردم و در حاضر مدت ۲۰ روزی است در این کشور به‌سر می‌برم.

او با اشاره به این که پس از حضور در تمرینات و علاقه سرمربی به حضور در این تیم، قرارداد خود را به مدت دو سال با تیم نایمخن منعقد کردم، اضافه کرد: شرایط تیم نایمخن خوب و هواداران پرشوری دارد که به‌واسطه حضور علیرضا جهانبخش در این تیم و درخشش، خاطره خیلی خوبی از بازیکنان ایرانی دارند و هر جا می‌روم صحبت از جهانبخش است و دوست دارند عملکردم در آینده مانند او باشد.

بسطامی با بیان این که شرایط باشگاه از هر لحاظ عالی و همه‌چیز برای رشد در فوتبال مهیاست، تصریح کرد: نایمخن شهری کوچک و کم‌جمعیت است اما علاقه زیادی به فوتبال دارند و ارتباط خوبی با مردم این شهر دارم و به‌نوعی احساس غریبگی نمی‌کنم.

وی نحوه فوتبال در کشور هلند را با ایران متفاوت دانست و عنوان کرد: در فوتبال هلند باید سرعت بازی بالا و با پاس صحیح موقعیت برای تیم به وجود بیاوری که این موضوع بر کیفیت فنی مسابقات تأثیر می‌گذارد.

این لژیونر هرمزگانی فوتبال ایران با اشاره به این که از روزی که به تیم ملحق شدم از کادرفنی گرفته تا بازیکنان احترام زیادی برایم قائل هستند، اظهار کرد: همگی به‌خوبی مرا در جمع خود قبول کردند و توانسته‌ام ارتباط مناسبی با کادرفنی و هم‌تیمی‌هایم داشته باشم.

بسطامی با اشاره به اقامتش در روستای زادگاه  یاسپر سیلسن دروازه‌بان هلندی تیم بارسلونا، افزود: امیر هاشمی مقدم هدایت تیم دوم نایمخن هلند را بر عهده دارد و این روزها توانسته نتایج خوبی بگیرد.

وی با بیان این که در نخستین بازی رسمی خود دو روز پیش برابر تیم "ترک وگلس" هلند با نتیجه هفت بر صفر به پیروزی رسیدیم، عنوان کرد: در این بازی موفق شدم نخستین گل خود را در نیمه نخست به ثمر برسانم تا کادرفنی از عملکردم رضایت داشته باشد.

بسطامی با اشاره به این که پوشیدن پیراهن تیم ملی و رسیدن به تیم‌های مطرح اروپایی از آرزوهایش است، تصریح کرد: امیدوارم بتوانم با درخشش در تیم نایمخن پله‌های رشد را یکی پس از دیگری طی کنم و باعث شود تا پیراهن تیم ملی را بپوشم.

او الگوهای فوتبالی خود را امید عالیشاه و نانی دانست و عنوان کرد: از مردم استان هرمزگان که همواره با حمایت‌های خود سبب رشد و پیشرفتم شدند، تشکر می‌کنم و امیدوارم سفیر خوبی برای استان هرمزگان باشم.

بسطامی در پایان گفت: با مربیانی چون حسن آغاز، سید صالح آستینه، مجید ذاکری، حمید ناصری، رضا مظفری، مجتبی شول و محرم فتحی در استان هرمزگان کار کردم و جا دارد از زحمات مجید ذاکری که علاوه بر مربی مانند یک مشاور خوب در کنارم بود و هم‌چنین مسعود عبداللهی که باعث حضورم در فوتبال هلند شد، تشکر ویژه کنم.

گفت‌وگو از امیرحسین طالبی، خبرنگار ایسنا

***

برای دیدن گزارش ویدئویی ایسنا کلیک کنید


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha