• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96071105626
  • خبرنگار : 71381

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ مهرماه

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ مهرماه

پاسخ وزیر کشور به سوال نمایندگان، درخواست تجدیدنظر در احکام صادره برای فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، دستور کارهای امروز مجلس، تصویب کلیات طرح استخدام معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، حبس، جزای نقدی و شلاق در انتظار آزاردهندگان اطفال و نوجوانان، ارجاع طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد به مجمع تشخیص مصلحت نظام و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه) ۱۱ مهر ماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی رسیدگی به سوال ۸ نفر از نمایندگان و همچنین حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان از وزیر کشور، همچنین رد طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با اصلاحات و الحاقات بعدی، طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد نیز از دیگر دستور کارهای امروز مجلس بود.

وزیر کشور در پاسخ به سوال نمایندگان درباره شوراهای اسلامی شهر و روستا و روند رسیدگی به تخلفات گفت: عملکرد شوراها موفق بوده است. عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار داشت: در مجموعه بزرگ ۱۲۸۱ شورای اسلامی شهر و بیش از ۳۰ هزار شورای اسلامی روستا در سراسر کشور، با توجه به نوپا بودن و مردمی بودن شوراها و تشکیل شوراها منطبق بر شرایط محلی و منطقه ای، میزان تخلفات جدی نیست و در مجموع عملکرد شوراها به لطف خداوند متعال، موفق بوده است.

احمد علیرضا بیگی که به عنوان نماینده سوال‌کنندگان از وزیر کشور در جلسه علنی امروز مجلس سخن می‌گفت،  از عملکرد وزارت کشور درباره پرونده شورای شهر تبریز انتقاد کرد. نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار کرد: عملکرد ناصحیح وزارت کشور در پرونده تخلفات اعضای شورای شهر تبریز، اسکو، آذرشهر و میانه باعث سلب اعتماد عمومی از شورای شهر شد. وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر با توجه به اهمیت بالایش باید بیشتر مورد توجه وزارت کشور باشد تا بتواند با کارآمدی به رسالت خود عمل کند و هرگونه ضعف در عملکرد این نهاد لطمات جبران‌ناپذیری را به اعتماد عمومی می‌زند و شما تصور کنید دستگیری و ارتشاء اعضای شورای شهر می‌تواند بر ذهن مردم چه تاثیری بگذارد.

عبدالرضا رحمانی فضلی  به سوال حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان درباره دلیل تقسیم نشدن استان سیستان و بلوچستان به دو یا سه استان پاسخ داد و گفت: اکثر مناطق مرزی از عقب‌افتادگی و توسعه‌نیافتگی رنج می‌برند. و در ادامه شهریاری ، نماینده مردم زاهدان با قول وزیر کشور برای پیگیری تقسیم استان سیستان و بلوچستان به سه استان؛ به صورت مشروط از توضیحات رحمانی فضلی قانع شد.

در نهایت وزیر کشور نتوانست نمایندگان را قانع کند و عبدالرضا رحمانی فضلی اولین وزیر از دولت دوازدهم بود که با حضور در مجلس پاسخگوی سوال نمایندگان از خود شد، اما در نهایت نتوانست نمایندگان سوال‌کننده را قانع کند.

ناطقین امروز مجلس

نماینده رودبار: فساد اداری تحمل معضلات اقتصادی را برای مردم سخت‌تر کرده است

انتقاد نماینده تالش از اجرانشدن مفادی از برنامه ششم توسعه

فلاحت‌پیشه: نپرداختن به حقوق مرزنشینان ظلم به منافع ملی است

سیاوشی: دادگاه تجدید نظر نسبت به لغو حکم محکومیت فعالان سیاسی مساعدت کند

نماینده ورزقان: دولت با کم و زیاد کردن وزارت‌خانه‌ها،‌ چابک نمی‌شود

***

در فراکسیون امید درخواست تجدیدنظر در احکام صادره برای فعالان سیاسی اصلاح‌طلب مطرح شد. سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت که اعضای فراکسیون امید ضمن انتقاد به احکام صادره برای فعالان سیاسی اصلاح طلب خواستار تجدید نظر در این زمینه هستند. بهرام پارسایی افزود: جلسه صبح امروز (سه‌شنبه) هیات رئیسه فراکسیون امید به ریاست دکتر عارف برگزار شد و در این جلسه موضوع صدور احکام چند تن از فعالان سیاسی اصلاح طلب مورد بررسی قرار گرفت. به اعتقاد ما احکام صادره بیش از آنکه جنبه قضائی داشته باشد، جنبه سیاسی دارد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: انتصاب موضوع نظام پارلمانی به رئیس مجلس صحت ندارد. نعمتی با اشاره به طرح مطالبی در رسانه‌ها درباره ضرورت ایجاد نظام پارلمانی  گفت: در این رابطه مذاکره‌ای با آقای لاریجانی داشتم و ایشان گفت که از طرح این موضوع بی اطلاع است و نظری در این رابطه ندارد.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ارائه نشدن گزارش عملکرد بودجه از سوی این کمیسیون در مهلت قانونی آن یعنی تا پایان شهریورماه انتقاد کرد.حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز  در تذکری با استناد به بند ۲ ماده ۵ آیین‌نامه داخلی مجلس درباره رسیدگی به عملکرد بودجه سالیانه مجلس، گفت: بر اساس این ماده گزارش عملکرد بودجه باید حداکثر تا پایان شهریور ماه جهت اطلاع نمایندگان تهیه و چاپ شود. اتفاقی که تاکنون رخ نداده و سال گذشته نیز برای آن اقدامی انجام نشد.

قاضی‌پور  با استناد به اصل ۲۲ قانون اساسی در اخطاری انتشار مطالبی در یکی از سایت‌های ضد انقلاب درباره تابعیت کانادایی لاریجانی و سفر فرزندانش به این کشور را کذب محض خواند و خواستار برخورد وزارت ارتباطات با این سایت شایعه پرداز و دروغ افکن شد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: حبس، جزای نقدی و شلاق در انتظار آزاردهندگان اطفال و نوجواناناست. اللهیار ملکشاهی اظهار داشت: لایحه کودک و نوجوان در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بوده و هدف از این لایحه حمایت از کودکان، اطفال و نوجوانان است تا به کودک کار تبدیل نشوند و یا مورد اذیت و آزار قرار نگیرند. وی اضافه کرد: نهادهای مختلفی نظیر سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و صدا و سیما را موظف به این کار کردیم تا آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، کلیات طرح استخدام معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را به تصویب رساندند. همچنین با تصویب مجلس لایحه حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی کشور به تصویب رسید که مطابق آن بهره‌برداری بدون مجوز از منابع ژنتیکی با مجازات تعزیری همراه خواهد بود.

در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مصوبه امروز خودطرح تقویت و توسعه نظام استاندارد را به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع کردند. ۶۹ نفر از نمایندگان مجلس نیز  در تذکری به رییس جمهور خواستار کنترل واردات و مصرف محصولات تراریخته شدند.

بر اساس این گزارش اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس نیز متن تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha