• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96071105476
  • منبع : نمایندگی خوزستان

امام جمعه گتوند:

عالی‌ترین معارف اهل بیت در ادعیه امام زین‌العابدین(ع) جلوه می‌کند

عالی‌ترین معارف اهل بیت در ادعیه امام زین‌العابدین(ع) جلوه می‌کند

ایسنا/خوزستان امام جمعه گتوند گفت: عالی‌ترین معارف اهل بیت(ع) در ادعیه امام زین‌العابدین(ع) جلوه می‌کند که بهترین شیوه برای معرفی اهل بیت(ع) هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی شاه‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تسلیت سالروز شهادت امام زین العابدین(ع) اظهار کرد: امام زین‌العابدین(ع) به عنوان چهارمین امام شیعیان و امامی که پس از امام حسین(ع) و واقعه کربلا به این جایگاه رسیدند، در دوران خفقان اموی زندگی می‌کردند.

وی افزود: بهترین شیوه برای ترویج معارف الهی عبادت و دعا است و رویکرد ایشان در راستای ترویج دین اسلام و تشیع با عبادت و دعا بود لذا عالی‌ترین معارف اهل بیت(ع) را در ادعیه امام زین‌العابدین(ع) می‌بینیم که بهترین شیوه برای معرفی اهل بیت(ع) هستند.

امام جمعه گتوند خاطرنشان کرد: امویان پس از شهادت امام حسین(ع) احساس پیروزی می‌کردند. به دلیل شرایط جامعه در آن زمان، جایگاه امامت در فشار قرار گرفته بود لذا نیاز به ترویج دین به شیوه دعا و روشی عرفانی و الهی وجود داشت.

شاه‌آبادی تصریح کرد: امام زین‌العابدین(ع) یکی از افتخارات ما ایرانیان هستند زیرا مادر ایشان شهربانو از نوادگان پادشاهان ایرانی است و از جهت رابطه با تشیع و اهل بیت(ع) برای ما افتخاری است که در دامن یک شاهزاده ایرانی این امام معصوم(ع) ولادت یافته است.

وی گفت: بسیاری از مردم جهان به دنبال پیشینه‌های ارزشی در کشور اسلامی ما هستند و ولادت امام زین‌العابدین(ع) در دامن این زن ایرانی ارتباط معنادار تاریخ اسلامی با ایران را نشان می‌دهد و بیانگر این است که یک شاهزاده ایرانی لایق بوده که مادر یک امام باشد.

امام جمعه گتوند بیان کرد: امام زین‌العابدین(ع) به مدت دو سال در کنار امیرالمؤمنین(ع) و پس از آن به مدت 10 سال در کنار امام حسن(ع) و در سال 50 تا 61 قمری در کنار پدرشان امام حسین(ع) حضور داشتند و امامت را درک کرده‌اند و به اقتضای الهی امامت از بین فرزندان امام حسین(ع) به امام زین‌العابدین(ع) رسید.

شاه‌آبادی با اشاره به واقعه کربلا تصریح کرد: امام زین‌العابدین(ع) در واقعه کربلا حضور داشتند و به دلیل اینکه باید امامت حفظ می‌شد به اقتضای الهی ایشان در آن روز تب شدیدی می‌کنند که حتی توان حرکت نداشتند زیرا قطعا اگر توان حرکت داشتند در معرکه جهاد وارد می‌شدند و به شهادت می‌رسیدند.

وی گفت: پس از شهادت امام حسین(ع) بار تبلیغ واقعه کربلا به دوش ایشان افتاد و حضرت زینب(س) نیز به عنوان به عنوان واسطه و پیام‌رسان کربلا بودند.

امام جمعه گتوند بیان کرد: در مجلسی که یزید و معاویه برای اظهار فخر از شهادت امام حسین(ع) گرفته بودند امام زین‌العابدین(ع) وقاحت یزید را آشکار کرده و نقش امامت خود را در مرکز و پایتخت دستگاه اموی ایفا کردند.

شاه‌آبادی با اشاره به القاب این امام بزرگوار تصریح کرد: ملقب شدن ایشان به سجاد به این دلیل است که یکی از عالی‌ترین مراتب عبادت سجده است و به دلیل سجده‌های طولانی ایشان که با اشک همراه بود به سیدالساجدین ملقب شده‌اند. همجنین زین‌العابدین لقب دیگر ایشان به معنی زینت عبادت‌کنندگان است و به نقل از روایات پس از امیرالمؤمنین امام سجاد(ع) زین عبادت‌کنندگان است.

وی عنوان کرد: امام زین العابدین(ع) حدود 35 سال امامت شیعیان را برعهده داشتند و ترویج دین توسط ایشان آنقدر تأثیرگذار بود که امویان تاب تحمل ایشان را نداشتند و این امام بزرگوار در نهایت در سن 57 سالگی توسط هشام بن عبدالملک مسموم شده و به شهادت رسیدند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha