• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96070402381
  • خبرنگار : 71290

نماینده کهنوج: ایران شریک قابل اعتماد و تاثیرگذار در صحنه بین‌المللی است

نماینده کهنوج: ایران شریک قابل اعتماد و تاثیرگذار در صحنه بین‌المللی است

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران می‌تواند به عنوان شریک قابل اعتماد در تمام صحنه‌های بین‌المللی حضوری فعال و تاثیرگذار داشته باشد.

به گزارش ایسنا، احمد حمزه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله (ع)و گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: از سخنان سنجیده و حکیمانه رئیس‌جمهور در اجلاس سازمان ملل متحد تشکر می کنم که با سخنان شیوا، محکم و به جای خویش دست استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را در جهان‌خواری و زیاده‌خواهی در منظر جهانیان رو کرد.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور به خوبی مواضع برحق جمهوری اسلامی ایران را تبیین و مشخص کرد که آمریکا طرف مذاکره‌ای غیرقابل اعتماد است در حالی که ایران می تواند به عنوان شریکی قابل اعتماد در همه صحنه‌های بین‌المللی حضوری فعال و تاثیرگذار داشته باشد.

نماینده مردم کهنوج در مجلس با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه‌اش گفت: جنوب کرمان قبل از انقلاب یک شهرستان واحد بود و  در مجموع به هند کوچک و یا هند ایران اشتهار داشت که این به خاطر پتانسیل بالای کشاورزی در این منطقه بود.

وی افزود: امروز این منطقه به ۷ شهرستان تقسیم شده و مساحت بسیار زیادی دارد که حتی از بعضی از استان‌ها بیشتر است و در این پهنه وسیع قریب به ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در قالب بیش از ۱۱۰۰ روستا و آبادی زندگی می کنند اما این منطقه محروم‌ترین نقطه کشور است که با تمام وسعتی که دارد دارای یک نماینده در مجلس است. در حالیکه برخی شهرها با جمعیتی کمتر از این نماینده بیشتری در مجلس دارند. امید است که در لایحه و طرح افزایش نمایندگان مجلس این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: کمبود تخت بیمارستانی و نیاز جدی به احداث یک بیمارستان جدید از نیازهای این منطقه است که امیدواریم وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه به آن توجه داشته باشند.

حمزه ادامه داد: شاخص‌های اقتصادی این منطقه رقت‌انگیز است و بخش زیادی از مردم با یارانه زندگی می کنند. چه کسی مسئول است؟

وی در پایان اظهار داشت: رفع محرومیت از جنوب کرمان در قالب بودجه سنواتی امکان‌پذیر نیست و سال به سال فاصله ما از مناطق برخوردار بیشتر می شود و  این زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha