• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96062816427
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

متوسط شیوع اعتیاد در جامعه کارگری

متوسط شیوع اعتیاد در جامعه کارگری

بنابر اظهارات معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، متوسط شیوع اعتیاد در جامعه کارگری کشور 21 تا 22 درصد است.

به گزارش ایسنا، پرویز افشار 28 شهریورماه در جلسه مشترک کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: بسیاری از ابعاد اعتیاد که در دنیا وجود دارد در ایران ورود پیدا نکرده است.

وی با اشاره به اینکه جوامع سنتی درحال ورود به دوران تجدد هستند و چهارمحال و بختیاری نیز از این امر مستثنی نبوده است، افزود: درحال حاضر حمایت‌های بستگان از افراد معتاد کمرنگ شده است.

افشار با بیان اینکه باندهایی از خارج کشور به شکل ویژه مواد مخدر اعم از صنعتی و.. را به ایران وارد می‌کنند، تصریح کرد : استان‌هایی که در نزدیکی این باندهای وارد کننده مواد مخدر در مرزها هستند، در خطر بیشتری قرار دارند و باید در این زمینه تدبیری اندیشید.

وی ادامه داد: مقابله با عرضه مواد مخدر مطلب بسیار مهمی است و نباید دسترسی به این مواد آسان شود.

افشار با بیان اینکه آموزش پیشگیری از اعتیاد در مهدهای کودک و مدارس برای نوجوانان از موارد حائز اهمیت است و در این سفر استانی مصوب خواهد شد، تاکید کرد: این مهم باید در دانشگاه‌های کشور هم وسعت یابد و مردم نیز در این امر دخیل شوند تا نتایج مطلوب‌تری به دست آید.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: جامعه عمومی نیز باید از طریق بهزیستی و مراکز درمان اعتیاد مورد توجه قرار گیرد.

وی از متخصصان استانی در کشور خواست نظرات خود را در زمینه پیشگیری از اعتیاد به اشتراک گذارند تا هر کجا نیاز به تغییرات احساس شود اقدام لازم صورت گیرد.

افشار با اشاره به اینکه متوسط شیوع اعتیاد در جامعه کارگری کشور  21 تا 22 درصد و در چهارمحال و بختیاری 12 درصد است، گفت: چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان‌ها شرایط بهتری دارد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطرنشان کرد: در این سفر تلاش می‌شود اعتبارات تخصیص داده شده به مسئله پشگیری از اعتیاد افزایش یابد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha