• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 96061910836
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان:

13 درصد کلاس‌های درس مدارس خراسان‌شمالی در حال تخریب است

13 درصد کلاس‌های درس مدارس خراسان‌شمالی در حال تخریب است

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان‌شمالی گفت: 13 درصد کلاس های درس مدارس این استان تخریبی است.

ابوالقاسم بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: براساس شناسنامه فنی مدارس حدود 45 درصد کلاس های درس در استان تخریبی بود که هم اکنون با گذشت 10 سال این شاخص به کمتر از 13 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پیش از این حدود دو هزار و 544 کلاس درس استان تخریبی بوده که پس از ساخت و سازهای فراوان در حال حاضر 330 کلاس درس تخریبی است، افزود: سال گذشته 114 کلاس درس در استان تخریب و بازسازی شد.

بابایی با اشاره به اینکه پرونده مدارس خشتی و گلی در استان در حال بسته شدن است، یادآورشد: تعداد بسیاری از مدارس خشتی و گلی استان در قالب مصوبات سفر مقام معظم رهبری و هیات دولت برچیده شد. شاید بین سه تا چهار مدرسه یک و دو کلاسه خشتی و گلی در استان باقی مانده باشد که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز عملیات تخریب و نوسازی این مدارس نیز انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از تشکیل یک هزار و 500 کلاس درس چند پایه در استان خبرداد.

براتعلی حاتمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: طی سال تحصیلی جاری در مجموع یک هزار و 500 کلاس درس چند پایه در استان تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی سال جاری تعداد کلاس های درس چند پایه در استان افزایش یافته است، ادامه داد: طی سال گذشته حدود یک هزار و 300 کلاس چند پایه در استان برپا شد. برپایی کلاس‌های چند پایه بیشتر در مناطق صعب العبور، عشایری، محروم و مرزی استان در دستور کار قرار دارد.

حاتمی با بیان اینکه مهمترین دلیل برپایی کلاس های چند پایه نبود دانش آموز کافی، و لزوم اجرای عدالت آموزشی و پراکندگی روستایی است، یادآور شد: بیشترین کلاس های درس چند پایه در مقطع ابتدایی تشکیل می‌شود. طی سال تحصیلی جاری 17 هزار و 873 دانش آموز پایه اول ابتدایی در مدارس استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی یادآور شد: برای همه دانش آموزان پایه اول مناطق محروم، دوزبانه و حاشیه شهر که در دوره پیش دبستانی شرکت نکرده بودند در قالب 67 کلاس با حضور بیش از یک هزار نفر نو آموز، کلاس های آمادگی پایه اول برگزار شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha