• جمعه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 96061709981
  • منبع : نمایندگی قم

امام جمعه قم: کشتار وحشیانه مردم میانمار به علت تفرقه میان مسلمانان جهان است

امام جمعه قم:
کشتار وحشیانه مردم میانمار به علت تفرقه میان مسلمانان جهان است

ایسنا/قم امام جمعه قم گفت: کشتار وحشیانه مردم میانمار توسط بودائیان به علت تفرقه میان مسلمانان جهان است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی قدس  با اشاره به جنایات اخیر در میانمار افزود: مسلمانان میانمار یکی از بی‌دفاع‌ترین ملت‌ها در این روزگار هستند که سال‌هاست در محرومیت و ظلم قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر بودائیان میانمار تحت تأثیر تبلیغات غربی‌ها و اسرائیلی قرار گرفته‌اند و همسو با داعشی‌ها، بدترین ظلم‌ها را نسبت به مسلمانان روا می‌دارند.

سعیدی بیان کرد: مسلمانان میانمار بزرگترین قوم بدون تابعیت در جهان هستند، به‌ هر حال یکی از علل این کشتار وحشیانه تفرقه‌ای است که در دنیا ایجادشده و بیشترین سود را صهیونیست‌ها می‌برند، چرا که هم سلاح ها را می‌فروشند و هم اهداف پلید خود را اجرا می‌کنند.

وی تاکید کرد: مسلمانان جهان باید به دور از اختلاف نظرها و سلایق سیاسی علیه جبهه کفر قیام کنند و در دفاع از مردم بی‌گناه به میدان بیایند.

امام جمعه قم هم‌چنین با اشاره به برخی از رویدادهای هفته عنوان کرد: امروز 17 شهریور سالروز کشتار بی‌رحمانه جمعی از هم ‌وطنان در میدان ژاله تهران در سال 57 است .

وی ادامه داد: 17 شهریور از ایام الله و روزهای ماندگار در تاریخ کشور و روز سربلندی و ولایت مداری مردم ایران است، چرا که عده‌ای با شهادت به لقاء الله رفتند اما روسیاهی بر شاه باقی ماند.

سعیدی اظهار داشت: هم‌چنین امروز روز جهانی ریشه کن کردن بیسوادی است، مردم برای رهایی از بی‌سوادی در کلاس‌ها شرکت کنند و سوادآموزی نیز تلاش خود را افزایش دهد تا بلای بیسوادی را در جامعه ریشه‌کن کنیم.

وی با اشاره به 18 شهریور سالروز غدیر خم گفت: مسئله ولایت یک مسئله الهی است و حتی پیامبر اکرم(ص) تنها مأمور به ابلاغ امر ولایت و خلیفه الهی بودند .

امام جمعه قم افزود: این روز نه تنها روزی در تعیین امیرالمومنین است بلکه پیامبر (ص) مامور است در مورد امام علی(ع) و دیگر امامان معصوم(ع) از مسلمانان بیعت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی تصور می کنند غدیر رقابتی میان دو طایفه است در حالی غدیر پدیده ای الهی است از این رو همه وظیفه داریم حقایق غدیر را برای جهان بازگو کنیم.

سعیدی بیان کرد: همه شیعیان وظیفه دارند به دور از هر گونه بدگوئی و اهانت به مقدسات سایر مذاهب، در تبیین غدیر تلاش کنند، زیرا که لحن و سخن بد نتیجه معکوس دارد.

وی در مورد 19 شهریور عنوان کرد: این روز سالروز وفات آیت الله طالقانی اولین خطیب جمعه نماز جمعه تهران است، امام خمینی(ره) لقب ابوذر زمان را به این مبارز زمان دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دوشنبه 20 شهریور سالروز شهادت مرحوم مدنی به دست منافقین است که این مجاهد اخلاق را از ما گرفتند، نهال انقلاب که امروز تنومند گشته به برکت خون این شهیدان است و باید قدردان خون شهیدان باشیم و نگذاریم انقلاب به دست نا اهلان بیفتد.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha