• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96060805022
  • منبع : مجلس شورای اسلامی

نماینده گلپایگان: مشکلات اقتصادی با حاکم‌کردن فرهنگ کار و تلاش در کشور حل می‌شود

نماینده گلپایگان: مشکلات اقتصادی با حاکم‌کردن فرهنگ کار و تلاش در کشور حل می‌شود

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار گفت: رأی اعتماد نمایندگان به کابینه نشان از عزم و همدلی مجلس شورای اسلامی در راستای شروع کار دولت در حل مشکلات اقتصادی، معیشتی و معضل بزرگ بیکاری است و راهکار حل مشکلات فوق حاکم کردن فرهنگ کار و تلاش است.

به گزارش ایسنا، علی بختیار  در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، اظهار داشت: مقابله با فساد و رانت باید در دستور کار قرار بگیرد، اگر شاخصه های کسب و کار در کشور نامناسب است، رتبه های جهانی در حوزه بانکی، اقتصادی، شفافیت و ... وضعیت نامطلوبی دارد دلیل آن نبود توجه به دو عامل فوق است.

وی افزود: اگر فرهنگ کار و تلاش در همه بخش های علمی، دانشگاهی، آموزشی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، تجاری و بازرگانی و همه بخش های دولت، مجلس، قوه قضائیه، بخش خصوصی، غیردولتی و تعاونی حاکم شود، کشور در مسیر رشد و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عامل دوم که فساد و رانت است مانع توسعه یافتگی کشور است و اگر امروزه کارآفرینی به سهولت امکان پذیر نیست و اگر مردم عزیز برای گرفتن وام و تسهیلات از نظام بانکی باید کفشی آهنین بپوشند علت آن رانت و فساد در شبکه بانکی کشور است.

وی افزود: گلپایگان و خوانسار مهد علما، دانشمندان، مفاخر جهان اسلام و مفاخر نظام انقلاب بوده و هست، حتی شناسنامه حضرت امام نیز صادره از گلپایگان است اما به دلیل عدم برخورداری از مولفه های توسعه شاهد رشد مهاجرت در این شهرستان و رشد منفی جمعیت هستیم. سرمایه و اعتبارات متمرکز در شهرهای بزرگ شده و صدای مردم مظلوم آن به گوش مسئولان نمی رسد.

بختیار ادامه داد: آیا می دانید علیرغم تامین هزینه های درمان توسط خیرین به دلیل نداشتن پزشک و متخصص در این دو شهرستان شاهد تلف شدن چه تعداد کودک، پیر، جوان در این دو شهرستان هستیم، آیا می دانید در حد فاصل جاده خمین به گلپایگان، گلپایگان به خوانسار، چه تعداد سوانح جاده ای منجر به فوت داشته ایم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز به دلایل واهی حقآبه کشاورزی گلپایگان که حق شرعی و قانونی آنان است، داده نمی شود و حدود 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آن خطر خشکیده و عدم تخصیص منابع آبی برای تالاب شور گلپایگان موجبات ریزگرد در آن منطقه را فراهم کرده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: خلاصه آنکه مناطق کمتر توسعه یافته به نفع کلانشهرها تفسیر شده، هرچند که این تفسیر منجر به توسعه یافتگی کلانشهر ها نیز شده و دلیل آن وضعیت کنونی ترافیک، آلودگی، حاشیه نشینی و هزار بلای دیگر در کلانشهرها است. ای کاش آرزوی توسعه متوازن و همگون براساس آمایش سرزمینی محقق می شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha