• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 96060502649
  • منبع : نمایندگی زنجان

پوشش بیمه‌ای 200 چاقوساز

پوشش بیمه‌ای 200 چاقوساز

ایسنا/زنجان مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در راستای حمایت از هنرمندان و صنعت‌گران چاقوساز، تاکنون 200 نفر از صنعتگران تحت پوشش بیمه ویژه صنعتگران صنایع‌دستی درآمده‌اند.

«یحیی رحمتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تولید 3 میلیون قبضه چاقو طی پارسال در استان زنجان، اظهار کرد: سال 94، حدود 2 میلیون و 700 هزار قبضه چاقو در استان زنجان تولید شد و این میزان طی پارسال به 3 میلیون قبضه افزایش یافت. این در حالی است که 350 کارگاه چاقوسازی در استان زنجان وجود دارد و در میان آن‌ها 10 کارگاه بزرگ به فعالیت مشغول‌اند.

این مسئول با اشاره به این‌که پارسال تولید چاقو در استان زنجان 30 میلیارد تومان آورده داشته است، ادامه داد: پرداخت تسهیلات کم‌بهره با همکاری صندوق کارآفرینی امید و معرفی به نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در سراسر کشور از جمله اقدامات حمایتی از چاقوسازان استان به شمار می‌رود. البته هم‌اکنونتنها پنج درصد چاقوی موجود در بازار ایران تولید داخل است و ۹۵ درصد مابقی وارداتی است و این در حالی است که از ۵ درصد چاقوی تولیدی در کشور، 3.5 درصد در استان زنجان تولید می‌شود.

وی افزود: چاقوی زنجان مهم‌ترین هنر صادرات است و باید برای صنایع‌دستی در سبد کالای خانوار ایرانی به‌عنوان یک کالای کاربردی و مصرفی جایگاه مناسبی تعریف کرد. هم‌چنین پنج نمونه چاقو با طرح جدید در راستای کسب سهم بیشتری از بازار چاقوی زنجان تولید شده است و باید برای بازاریابی آن‌ها راهکار مناسبی اندیشید.

به گزارش ایسنا، چاقوی زنجان، صنعتی ریشه‌دار و باستانی است و قدمتی ۲۳۵۰ ساله دارد. هم‌چنین هم‌اکنون ۱۵ هزار نفر در رشته چاقوسازی اشتغال دارند و صنعت چاقوسازی در زنجان به‌طور قطع ماحصل عواملی چون موقعیت جغرافیایی و نقش زنجان در جنگ‌های مختلف تاریخی (قبل از اسلام و بعد از اسلام)، موقعیت سوق‌الجیشی زنجان نسبت به استان‌های هم‌جوار، قرار گرفتن بر سر تمدن‌های شرقی، غربی و نزدیکی به فلات مرکزی، فراهم بودن مواد اولیه و معادن غنی آهن و مس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha