• شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96060402055
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نماینده بندرعباس: ورزش با سیاسی‌کاری و تعریف و تمجید راه به‌جایی نمی‌برد

نماینده بندرعباس: ورزش با سیاسی‌کاری و تعریف و تمجید راه به‌جایی نمی‌برد

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: در موضوعات کلان استان دیدگاه نمایندگان هرمزگان مشترک است و امیدوارم با همگرایی مسئولان استان ورزش استان را از این وضعیت نامناسب خارج کنیم.

به گزارش ایسنا، احمد مرادی در نشست با روسای هیئت‌های ورزشی استان هرمزگان با بیان اینکه با توجه به شناختم از جامعه ورزش امیدوار بودم از این فرصت پیش‌آمده و حضور مسئولان عالی‌رتبه استان در چنین جلسه‌ای استفاده بیشتری می‌بردیم، اظهار داشت: ای‌کاش مشکلات و معضلات ورزش استان را لیست کرده و آن را به‌عنوان سرفصل و مطالبه جامعه ورزش مطرح و به دنبال رفع آن بودیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جلسه لازم است اما ای‌کاش چنین جلساتی نتیجه و خروجی مناسبی داشته باشد، تصریح کرد: هیئت‌های ورزشی در صف مقدم اجرای کار و برنامه‌های ورزشی هستند زیرا هیئت‌ها بدون چشمداشت در حال فعالیت‌اند.

این عضو کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه باید ببینیم چه کردیم برای قهرمانان خود و چه امکانات و شرایطی را برای رشدشان فراهم کردیم، اظهار داشت: باید خواهش کنیم از تمامی جامعه ورزش که حرفشان را بزنند و خواسته‌هایشان را مطالبه کنند و انتقاداتشان را با روی گشاده بپذیریم و این موقع است که می‌توان ورزش را نجات داد.

وی با بیان اینکه اگر از ورزش برای رشد سیاسی استفاده شود یک آفت بوده و هست، خاطرنشان کرد: نباید از ورزش سوء استفاده کرد و بر مشکلات آن افزود زیرا ورزش با سیاسی‌کاری و تعریف و تمجید راه به‌جایی نمی‌برد.

مرادی با اشاره به اینکه به چالش کشیدن منطقی ورزش راه درست برای توسعه ورزش است، اضافه کرد: هرچقدر تعریف کنیم و بگوییم ورزشگاه بیست‌هزارنفری داریم اما آیا برای دیدن یک فوتبال بیش از دویست نفر به ورزشگاه می‌روند؟! پس باید به دنبال مشکل و برطرف کردن آن باشیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه ورزش بهترین و شاخص‌ترین امر برای تزریق نشاط و شادابی در جامعه است و هزینه در آن فایده است، اضافه کرد: تیم‌های ورزشی برای اعزام پول‌ ندارند برای رفع آن به من نماینده گرفته تا هر شخصی متصل می‌شوند که این واقعاً برای استانی مانند هرمزگان با این درآمد تأسف‌بار است.

مرادی با اشاره به اینکه تیم آذرخش با هزینه شخصی ساخته و به لیگ برتر راه می‌یابد اما نمی‌توانیم همین تیم را حفظ کنیم، اظهار داشت: آلومینیوم هرمزگان به دلیل نبود پول به یکباره از لیگ برتر به نابودی ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم صنایع استان برای هرمزگان چه بوده است؟ خاطرنشان کرد: به درد توسعه ورزشی و زیرساخت‌های استان خورده‌اند؟برای اشتغال هرمزگانی‌ها مؤثر بوده است؟ برای جبران آلایندگی روستاهای اطرافش مؤثر بوده است؟ آیا در استان‌های دیگر هم اجازه می‌دهند چنین بنگاه‌های اقتصادی باشند اما تیم فوتسالش در لیگ برتر هزینه سفر نداشته باشد؟

مرادی با اشاره به اینکه باید با مدیران چنین صنایعی برخورد کرد نه خواهش و التماس، اضافه کرد: صنایع همان میزان که در درآمد ملی مؤثرند باید در استان هرمزگان‌ هم سهم خود را ایفا کنند و به نظرم درد ورزش هرمزگان اکنون بیش‌ از حد است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اداراتی مثل آب و برق حاضر نیستند از ریالی از حقوق خود از مردم بگذرند اما حاضر به پرداخت یک درصد سهم خود نیستند، افزود: باید مراکز اقتصادی استان هیئت‌های ورزشی را تحویل بگیرند تا مجبور نشویم تیم‌هایی همچون آذرخش و آلومینیوم راه نابودی پیش بگیرند.

وی با اشاره به اینکه درد ورزش استان با این‌چنین جلساتی مداوا نمی‌شود، اظهار داشت: با گفتن و شنیدن و عمل نکردن مشکلی حل نمی‌شود و وضعیتمان بهبود نمی‌یابد.

مرادی با بیان اینکه زمانی خودم فوتبال بازی می‌کردم و 40 باشگاه ورزشی در بندرعباس در حال فعالیت هستند، اما اکنون چند باشگاه در بندرعباس فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: تعداد باشگاه‌های فعال به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد و امیدوارم استاندار به‌عنوان مدیر عالی استان که هم قدرت در اختیار دارد و هم سرمایه دارد و هم مدیران باید گوش فرمانش باشند، ورود جدی‌تری به ورزش کند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با اشاره به اینکه ورزش در روستاهای استان اسف‌بارتر است، افزود: در بحث سالن‌های ورزشی با توجه به هزینه ساختش و شرایط آب و هوایی استان و امکانات آن و وضع اقتصادی موجود امری مشکل و دشوار است پس بهتر است به سمت ساخت زمین‌های چمن مصنوعی پیش برویم که مفید واقع‌شده و مشکلات ورزش روستاییان به‌طرف شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha