• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96052817064
  • خبرنگار : 71474

وعده جدید وزیر راه در مجلس:

1800 کیلومتر ریل گذاری جدید خواهیم داشت

1800 کیلومتر ریل گذاری جدید خواهیم داشت

در شرایطی که میانگین میزان ریل گذاری سالانه در طول تمام دهه‌های گذشته در ایران بسیار پایین تر از رقم‌های فعلی بوده و حتی میانگین سال‌های گذشته به مرز 300 کیلومتر نیز نمی‌رسد، اما برنامه‌های جدید وزارت راه و شهرسازی در سال جاری نشان از اتفاق بسیار مهم در عرصه ریلی ایران دارد.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی – وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم – و گزینه معرفی شده از سوی رئیس جمهوری برای تصدی این وزارتخانه در دولت دوازدهم صبح امروز به مجلس شورای اسلامی رفت تا برنامه‌های خود در چهار سال آینده را برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشریح کند.

هرچند بخش قابل توجهی از صحبت‌های آخوندی به حوزه مسکن اختصاص یافت که بیشترین انتقاد از سمت نمایندگان مخالف وزیر در بر گرفته بود، اما وی آمارهایی را نیز از وضعیت حمل و نقل ایران ارائه داد که نشان دهنده تفاوت جدی برنامه‌ریزی‌ها و اجرای آنها در طول سال‌های آینده دارد.

همان طور که پیش از این اعلام شده بود بسیاری از پروژه‌های زیرساختی کلید خورده در دولت یازدهم نیاز به پیگیری‌های جدی دارند که برای مشخص شدن نتیجه آنها نیاز به گذشت زمان طولانی وجود دارد و نمی‌توان انتظار داشت در بازه زمانی محدود نتایج عملکردشان قابل بررسی باشد. یکی از این بخش ها صنعت ریلی ایران است که هرچند در طول سال‌های ابتدایی دولت یازدهم به دستاوردهای قابل توجهی دست نیافت، اما با توجه به زیرسازی‌های صورت گرفته و مقدمه چینی‌های اصولی امروز به مرز رکورد شکنی‌های مکرر رسیده است.

طبق آمارهای ارائه شده از سوی شرکت ساخت، در طول 100 روز ابتدایی سال 1396 میزان ریل گذاری صورت گرفته در ایران به حدود 270 کیلومتر رسید که این عدد از میانگین ریل گذاری سالانه در تمام سال‌های قبل بالاتر است.

طبق برآوردهای صورت گرفته از سوی این شرکت تا پایان سال باید بیش از 900 کیلومتر ریل گذاری جدید در کشور صورت گیرد که این عدد نزدیک به چهار برابر میانگین عملکرد سالانه گذشته خواهد بود.

آمارهای ارائه شده از سوی وزیر راه و شهرسازی اما نشان می‌دهد انتظار این بخش از ریل‌های جدید بیش از دو برابر رقم شرکت ساخت خواهد بود. از این رو شاید ریل گذاری قطارهای حومه‌ای و رساندن خطوط دوم، سوم و چهارم به مسیرهای پرترافیک ریلی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این حوزه باشد که در سال 1396 مورد ارزیابی و پیگیری قرار می‌گیرد.

هر چند باید انتظار داشت جزئیات برنامه مدنظر این وزارتخانه در ماه‌های آینده مشخص شده و به طور جزیی برنامه ریل گذاری 1800 کیلومتری معلوم شود، اما دستیابی به رکورد سالانه در زمان بندی چهار ماه نشان می‌دهد با رسیدن منابع مالی امکان رسیدن به این هدف گذاری بزرگ 1800 کیلومتری وجود خواهد داشت، هدف گذاری که می‌تواند سال 1396 را برای همیشه در صنعت ریلی ایران جاودانه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha