• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 96052515876
  • منبع : نمایندگی گیلان

یک مسئول:

رشد منفی جمعیت در گیلان نگران‌کننده است‌

رشد منفی جمعیت در گیلان نگران‌کننده است‌

ایسنا/گیلان ‌رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با بیان اینکه اگر رشد و جهش می‌خواهیم باید مقدمات آن را فراهم کنیم، اضافه کرد: آرامش و امنیت لازمه افزایش سرمایه‌گذاری است که پس از انتخابات سال 92 پررنگ شد.

‌به گزارش ایسنا، محمد علی محمدی در نشست  کمیته برنامه ریزی شهرستان شفت، با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری‌های ما باید مبتنی بر واقعیات باشد، اظهار کرد: برای پیشرفت باید اختلافات را کنار بگذاریم‌.

وی با بیان اینکه رشد منفی جمعیت در گیلان نگران‌کننده است، گفت: زمانی که تعداد نمایندگان مجلس 270 نفر بود سهم گیلان از قدرت 4.81 و اکنون که تعداد نمایندگان به 290 رسیده این میزان برای این استان به 4.48 کاهش یافته است و این در حالی است که اگر تعداد نمایندگان به 300 برسد، شاخص مذکور به 4.17 خواهد رسید‌.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با اشاره به اینکه کاهش و یا افزایش بودجه شهرستان‌ها بر اساس جمعیت و محرومیت است، افزود: برای آسیب نرسیدن به شهرستان‌های شفت، املش، سیاهکل و رضوانشهر که دارای زیرساخت‌های ضعیفی هستند، تعدیل‌هایی در نظر گرفته شده است.

محمدی با اشاره به اینکه محور ملاسرا-شفت و سراوان-شفت مهمترین پروژه‌های راهسازی این شهرستان محسوب می‌شوند، تصریح کرد: بهسازی و اصلاح این مسیرها در توسعه دراز مدت این شفت کمک شایانی خواهد کرد که در این زمینه قول‌های مساعدی از دکتر نوبخت گرفته شده است‌.

وی با بیان اینکه اگر رشد و جهش می‌خواهیم باید مقدمات آن را فراهم کنیم، اضافه کرد: آرامش و امنیت لازمه افزایش سرمایه‌گذاری است که پس از انتخابات سال 92 پررنگ شد‌.

محمدی با اشاره به اینکه در سال گذشته سهم جمعیت شهرستان شفت در گیلان 2.14 و میزان بودجه آن 4.7 درصد از اعتبارات این استان بود، افزود: این میزان در سال جاری بر اساس جمعیت کنونی به 3.43 درصد رسیده است‌.

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شفت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مصلی حضرت محمد(ص) می‌تواند شناسنامه فرهنگی این شهرستان باشد، گفت: در 5 سال گذشته میزان پیشرفت پروژه مصلی از 25 درصد به 65 درصد رسیده و این نگاه مثبت دولت تدبیر و امید جناب آقای دکتر روحانی بوده است‌.

وی با بیان اینکه در ساختمان مصلی کتابخانه و سالن جلسات پیش بینی شده است، یادآور شد: کمک کنید تا روند روبه رشد پروژه ادامه پیدا کند‌.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha