• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 96052414929
  • منبع : نمایندگی کردستان

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش:

جهاد دانشگاهی در تحقق اهداف نیرو دریایی مشارکت داشته باشد

جهاد دانشگاهی در تحقق اهداف نیرو دریایی مشارکت داشته باشد

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش ایران گفت: جهاددانشگاهی در تحقق اهداف نیرو دریایی موثر بوده و می‌تواند در این زمینه مشارکت داشته باشد.

به گزارش ایسنا،‌  امیر دریادار دوم شهرام ایرانی در دیدار با سرپرست جهاددانشگاهی استان کردستان اظهار کرد: در راستای همکاری همه جانبه و شناسایی ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، استان کردستان دومین استانی است که مورد بازدید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تحقق ماموریت‌های مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ سازی و شناساندن دریا و پتانسیل‌های آن از راهبردهای اصلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در این راستا از سال ۸۶ به دانشگاه‌ها ورود پیدا کرده و براساس تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه‌ها در سه حوزه  آموزشی، پژوهشی و فرهنگی منعقد کرده‌ایم، هر دو طرف از توانایی‌ها و پتانسیل‌های موجود بهره‌مند شده‌اند.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با توجه به پتاسیل‌های بالا و محوریت جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها، این نهاد انقلابی می‌تواند در تمامی زمینه‌ها ما را در راستای رسیدن به اهداف خود یاری کند.

ایرانی عنوان کرد: نیرو دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اکنون به‌عنوان متولی آموزش در سطح کشور در حوزه دریا، توانسته گام‌های مهمی بردارد.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی از بالاترین فناوری دنیا یعنی زیردریایی یا ناوشکن چند منظوره بهره می‌برد، اعلام کرد: امروز تولید داخلی از اهمیت بسیار زیادی برای ما برخوردار است که خوشبختانه در این راستا تاکنون با ساخت دو فروند ناوشکن توسط جوانان وطن و دانشگاه‌ها توانسته‌ایم موفق باشیم.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش تاکید کرد: فرهنگ سازی نقش بسیار مهمی در راستای تحقق اهداف نیروی دریایی داشته و باید بتوانیم جوانان را به سمت دریا سوق دهیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیروی دریایی هشت مرکز آموزشی و سه شرکت دانش‌بنیان دارد که می‌تواند با بخش‌های مرتبط جهاد دانشگاهی ارتباط برقرار کند.

ایرانی در ادامه خاطرنشان کرد: مسابقات ایده پرداز دریایی که از سال ۹۵ شروع شده هم از دیگر اقدامات ما بوده که تاکنون دو مسابقه برگزار شده و سومین مسابقه نیز در قم برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در استان کردستان نیز امید است بتوانیم ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و این مسابقات را برگزار کنیم.

انتهای پیام


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha