• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۲:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96051810832
  • خبرنگار : 71417

طالبان ۲۳۵ گروگان غیرنظامی را در میرزااولنگ آزاد کرد

طالبان ۲۳۵ گروگان غیرنظامی را در میرزااولنگ آزاد کرد

مقام‌های محلی در ولایت سرپل در شمال افغانستان اعلام کردند، گروه طالبان ۲۳۵ غیرنظامی گروگان را پس از مذاکرات با ریش‌سفیدان و والی این ولایت آزاد کرده است.

به گزارش ایسنا، ذبیح‌الله امانی، سخنگوی والی سرپل به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت، افراد بسیاری‌ در منطقه میرزااولنگ که تحت کنترل طالبان است، باقی هستند.

دفتر رسانه‌ای ولایت سرپل با انتشار عکس‌هایی از افراد آزاد شده، نوشته‌ است که نیروهای زمینی و هوایی وارد ولایت سرپل شده‌اند.

مقام‌های ولایت سرپل پیش از این از کمبود نیرو برای جنگ با طالبان در این ولایت ابراز نگرانی کرده بودند.

یک مقام محلی که نخواست نامش گرفته شود، به بی‌بی‌سی گفته بود که در منطقه شهرستان صیاد که میرزااولنگ بخشی از آن است، تنها ۲۵ نفر پلیس مستقر بود و نه در جریان جنگ و پس از آن هیچ نیروی کمکی به منطقه نرسید.

این منطقه را اعضای طالبان روز شنبه تصرف کردند و به گفته مقام‌های محلی، ۵۲ غیر نظامی را به طرز فجیعی کشتند.

پیش‌تر، رئیس‌جمهوری افغانستان اعلام کرد، این کشور انتقام فاجعه قتل عام میرزااولنگ در ولایت شمالی سرپل را خواهد گرفت.

محمد اشرف غنی در مراسمی با حضور مقام‌های ارشد امنیتی از گروه خاصی به عنوان عامل این کشتار نام نبرد اما گفت: دشمنان دین و وطن در میرزااولنگ نشان دادند که هیچ مرزی را نمی‌شناسند.

او ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، تاکید کرد: وعده می‌دهم که فرزندان دلیر ما در نیروهای دفاعی و امنیتی، انتقام قربانیان را خواهند گرفت.

رئیس‌جمهوری افغانستان جنایت میرزااولنگ را نمونه تازه‌ای از تغییر ماهیت جنگ دانست و گفت که علت آن، شکستی است که دشمنان در جنگ رویارو با نیروهای امنیتی متحمل شده‌اند.

در همین حال، کورنلیوس زیمرمن، نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود: من نگران گزارش‌ها مبنی بر کشتار ده‌ها مرد، زن و کودک و گروگان گرفتن خانواده‌ها در سرپل هستم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha