• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 96051710730
  • منبع : نمایندگی مازندران

کاهش 39 درصدی غریق در طرح ساماندهی دریا در مازندران

کاهش 39 درصدی غریق در طرح ساماندهی دریا در مازندران

ایسنا/مازندران فرمانده انتظامی استان از کاهش 39 درصدی آمار غریق از آغاز طرح ساماندهی دریا در سواحل دریای مازندران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید محمود میرفیضی افزود: از آغاز طرح ساماندهی دریا در سواحل که از 31 خردادماه آغاز شد، برابر آمار تاکنون 25 نفر از مسافران و هموطنان در دریا غرق شده و جان خود را از دست دادند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به کاهش 39 درصدی غریق در سواحل دریا نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: از این تعداد غریق 23 نفر مرد و دو نفر زن بوده اند.

میرفیضی همچنین با اشاره به ایثارگری و فداکاری ماموران انتظامی و دریابانی در سواحل دریا، از نجات جان بیش از 196 نفر از هموطنان از غرق شدگی طی این مدت خبر داد و افزود: برابر آمار جمعیت هلال احمر استان از آغاز طرح ساماندهی دریا تاکنون بیش از دو  هزار و 379 نفر از مسافران از سوی ناجیان غریق و یگان های عمل کننده در طرح دریا از غرق شدن و مرگ نجات یافتند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه در 67 نقطه بیش از 118 طرح سالم سازی دریا راه اندازی شده است، افزود: 120 شهرک ساحلی و 109 تفرجگاه نیز در این ایام فعال بوده که نیروی انتظامی با همکاری دیگر دستگاه ها در حوزه نظم و امنیت ارائه خدمات می کند.

میرفیضی با اشاره به اینکه 358 نقطه شنا ممنوع در سواحل دریا شناسایی شده به شهروندان و مسافران توصیه کرد تا برای استفاده از دریا به مناطق تعیین شده و طرح سالم سازی دریا مراجعه کنند.

وی از فعالیت دو  هزار و 500 نیرو در قالب نیروهای انتظامی، دریابانی، یگان ویژه و شرکت های خدمات انتظام در راستای برقراری نظم و امنیت در طرح دریا خبر داد و افزود: این تعداد نیرو روزانه وظیفه برقراری نظم و امنیت در طرح ساماندهی دریا را برعهده دارند.

میرفیضی، ارتقای امنیت اجتماعی و احساس امنیت برای مردم و ایجاد بستری مناسب برای استفاده عامه مردم از مواهب الهی و گردشگری استان را از مهم ترین مولفه های اجرای طرح تابستانه برشمرد و گفت: اقدامات نیروی انتظامی در طرح های تابستانه در چندین بخش پیش بینی و تعریف شده است که از آن جمله می توان به اقدامات انتظامی، ترافیکی، امنیتی و اجتماعی اشاره داشت.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه اقدامات ایجابی پلیس در طرح دریا یکی از رویکردهای موثر برای کاهش آسیب های اجتماعی است، افزود: راه اندازی نمایشگاه آسیب های اجتماعی، طرح مشاوره فعال، تئاتر درمانی، استفاده از ظرفیت های رسانه استانی، فضای مجازی و استفاده از توانمندی های گروه های تبلیغی و فرهنگی مردم نهاد از جمله این اقدامات است.

فرمانده انتظامی استان مازندران به مسافران، گردشگران و هم استانی ها، توصیه کرد: از حضور در نقاط ممنوعه شنا اکیداً خودداری و به هشدارها و توصیه های پلیس، مسئولان طرح های دریا و ناجیان غریق توجه کنند تا خود و خانواده آنان دچار حادثه نشوند.

طرح دریا در استان مازندران با مساحتی برابر با 23 هزار و 756 کیلومتر مربع و با داشتن 478 کیلومتر نوار ساحلی در 13 شهرستان ساحلی استان به مرحله اجرا در آمده است.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha