• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۰:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96051710092
  • خبرنگار : 71417

ابراز نگرانی ناتو نسبت به وضعیت ولایت سرپل افغانستان

ابراز نگرانی ناتو نسبت به وضعیت ولایت سرپل افغانستان

نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان وضعیت در ولایت سرپل را نگران‌کننده خوانده و گفته است که خشونت و ویرانی مانع پیشرفت در این کشور می‌شود.

به گزارش ایسنا، کورنلیوس زیمرمن، نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: من نگران گزارش‌ها مبنی بر کشتار ده‌ها مرد، زن و کودک و گروگان گرفتن خانواده‌ها در سرپل هستم.

او تأکید کرد، ناتو با قوت در کنار مردم و دولت افغانستان برای تأمین صلح و ثبات ایستاده است.

در همین حال، ذبیح‌الله امانی، سخنگوی ولایت سرپل در شمال افغانستان گفته که با وجود درخواست‌های مکرر برای اعزام نیروهای تازه‌نفس، هنوز هیچ نیرویی به این ولایت نرسیده است.

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت که اعضای گروه طالبان و داعش روز یک‌شنبه با ورود به منطقه میرزااولنگ، ۵۲ غیرنظامی را به صورت فجیعی کشتند.

امانی گفت که مهاجمان وابسته به این دو گروه پس از ورود به این منطقه، غیرنظامیان را از خانه‌های خود بیرون کردند، برخی را سلاخی کردند، بعضی را سربریدند، شماری دیگر را از کوه‌ها به پایین انداختند و عده‌ای دیگر را به گلوله بستند.

سخنگوی والی سرپل افزود، اجساد قربانیان هنوز هم در محل رویداد باقی مانده و تروریست‌ها اجازه نداده‌اند که این اجساد دفن شوند.

او خاطرنشان کرد، ساکنان منطقه میرزااولنگ به حدود ۱۵۰ خانوار می‌رسید که در جریان درگیری‌ها شماری از آنها آواره و شماری دیگر گروگان گرفته شدند.

امانی همچنین گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی محلی حدود ۴۸ ساعت جنگیدند اما با شکست در برابر مهاجمان، از منطقه بیرون شدند. به گفته او، چهار تن از این نیروها زخمی شدند.

او تصریح کرد که مقام‌های محلی بارها از دولت مرکزی تقاضا کردند که نیروهای تازه‌نفس به منطقه اعزام کند اما تا به حال هیچ نیرویی به منطقه نرسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha