به گزارش ایسنا، سال گذشته بود که مساله واردات واگن چالشهایی را بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت راه و شهرسازی ایجاد کرد. راه آهن جمهوری اسلامی ایران بر واردات ۵۰۰۰ واگن از روسیه اصرار داشت و وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالف این اقدام بود و مصر بود که واگنهای مورد نیاز کشور باید براساس تولید داخلی تامین شود.
کار تا جایی پیش رفت که محمدرضا نعمت زاده به صراحت اعلام کرد: از واردات ۵۰۰۰ واگن باری به کشور جلوگیری خواهد کرد و اگر واگنی از خارج کشور وارد شود روی ریل میخوابد تا از این کار ممانعت به عمل آورد.
در نهایت روز گذشته پرونده جنجالی واردات واگن از روسیه بسته شد و وزیر صنعت، معدن و تجارت از تامین ۶۰۰۰ دستگاه واگن باری خبر داد و اعلام کرد که ۱۱۰۰ دستگاه از این واگنها از روسیه وارد خواهد شد و ۴۹۰۰ دستگاه دیگر براساس مشارکت مابین ایرانیها و روسها در داخل تولید خواهد شد.
نعمت زاده با اشاره به این که وزارت راه و شهرسازی و پیمانکاران علاقهمند به خرید ۶۰۰۰ واگن باری از روسیه بودند اما با هماهنگیهای صورت گرفته قرار بر این شد که ۱۱۰۰ دستگاه واگن به صورت آماده از روسیه خریداری و نزدیک به ۵۰۰۰ دستگاه دیگر با مشارکت در داخل کشور تولید شود.
به گزارش ایسنا، در نهایت پرونده چالشی واردات واگن از روسیه بین دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و نیز راه و شهرسازی بسته شد تا نعمت زاده بدون این که روی ریل بخوابد و تهدید خود را عملی کند به بخش عمدهای از خواستهاش مبنی بر تولید واگن در داخل کشور برسد و از واردات آن از کشور روسیه جلوگیری به عمل آورد.
انتهای پیام
نظرات