اصغر سلیمی در گفتوگو با ایسنا اظهار داشت: با توجه به حادثه تروریستی تهران و نگرانیهایی در خصوص تکرار اینگونه حوادث و همچنین نظر به اینکه بسیاری از مراجعات مردم به دفتر نمایندگان در مجلس غیرضروری است در کمیسیون شوراها و امور داخلی گزارشی در چارچوب پیشنهاد برای طرح ساماندهی مراجعات مردمی مطرح شد.
وی افزود: مراجعات مردمی به دفتر نمایندگان زمان و هزینه فراوانی را متحمل مجلس و مردم میکند و عموما این مراجعات قابلیت پیگیری به صورت غیرحضوری و از حوزههای انتخابیه را دارد و یا در مرحلهای مردم به مجلس مراجعه میکنند که نیاز به این کار وجود ندارد و لازم است پیش از این مقدمات کار برای حصول خواسته مردم طی شود.
این عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها تصریح کرد: بر این اساس این امکان وجود دارد که از طریق سامانه ارتباطی مردم و نمایندگان و با استفاده از بسترهای دولت الکترونیک و دفاتر پیشخوان پیش از آنکه مردم به دفاتر مراجعه کنند نامهها و درخواستهای خود را پیگیری کنند و این پیشنهاد در حال بررسی و مطالعات اولیه است.
نماینده سمیرم خاطرنشان کرد: برای جمعبندی در این خصوص فرصت و کار کارشناسی فراوانی نیاز است و باید نظرات مسئولین امنیتی مجلس، کارشناسان ارتباطات و IT جمعبندی شود و در صورت لزوم نیز آییننامه داخلی مجلس در خصوص نحوه ارتباط نمایندگان و مردم مورد بازنگری قرار گیرد اما این به این معنا نیست که ارتباط مستقیم نمایندگان با مردم متوقف میشود بلکه کانالیزه و مدیریت خواهد شد تا بهرهوری و اثرگذاری آن بالاتر برود و نمایندگان نیز میتوانند در ایام سرکشی به حوزههای انتخابیه ارتباطات مستقیم مردمی خود را داشته باشند.
انتهای پیام
نظرات