• جمعه / ۳۰ تیر ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 96043017465
  • خبرنگار : 71580

مدیر سازمان تیم‌های ملی تکواندو: مدال‌ها و افتخارات بدون اخلاق هیچ ارزشی ندارد

مدیر سازمان تیم‌های ملی تکواندو: مدال‌ها و افتخارات بدون اخلاق هیچ ارزشی ندارد

آرش فرهادیان ضمن اشاره به بررسی حاشیه‌های اخیر مصاحبه‌های مهدی خدابخشی و بهنام اسبقی در جلسه فردا (شنبه) گفت: تیم ملی امید تکواندو دوباره احیا می‌شود.

آرش فرهادیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جلسه فردا (شنبه) برای بررسی حاشیه‌های اخیر ایجاد شده نسبت به مصاحبه‌های بهنام اسبقی و مهدی خدابخشی و دعوت از این دو تکواندوکار به فدراسیون، اظهار کرد: به دنبال اتفاقاتی که ایجاد شود حاشیه‌هایی که مهدی خدابخشی و بهنام اسبقی ایجاد کردند و صحبت‌هایی که با رسانه‌ها داشتند ما در سازمان تیم‌های ملی تکواندو تصمیم گرفتیم که در هر صورت این مشکل را در خانواده تکواندو حل و فصل کنیم.
مدیر تیم‌های ملی تکواندو ادامه داد: از آنجایی که این بحث مطرح شده بود که رفتار این دو تکواندوکار بی انضباطی به حساب می‌آید قرار شد جلسه‌ای تشکیل دهیم. این بی‌انضباطی با توجه به مصاحبه هایی که این دو فرد انجام داده بودند و عدم حضور مهدی خدابخشی در مبارزه انتخابی با وجود آن که همه داوران و کادر برگزاری و کادرفنی حضور داشتند و همچنین مصاحبه‌هایی که پس از عدم نتیجه‌گیری برخی بازیکنان تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی جهان داشتند باعث شد تا مربیان و کادر فنی تیم ملی به این موضوع اعتراض کنند و ما هم باید به این مسئله رسیدگی کنیم.
فرهادیان افزود: از آنجایی که خدابخشی و اسبقی دو تکواندو کار خوب ایران چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ اخلاقی هستند نخواستیم جلسه‌ای را تحت عنوان جلسه کمیته انضباطی برگزار کنیم. بنابراین پیشنهاد کردیم که جلسه‌ای را با حضور دبیر فدراسیون تکواندو و چند نفر دیگر تشکیل دهیم و این دو نفر هم درباره رفتارهایشان پاسخ بدهند. این دو باید در مورد ایجاد کردن حاشیه های اخیر و انجام بی‌انضباطی‌ها پاسخگو باشند.
فرهادیان در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: معتقدم بحث‌های خانوادگی تکواندو بهتر است با تعامل حل شود. این دو ورزشکار می‌توانستند با حضور در فدراسیون و گفت‌وگو با کادرفنی مسائل را حل کنند. بازیکن باید در هر حال به مربیان و کادر فنی احترام بگذارد. هیچ جای دنیا بازیکن سالاری شایسته نیست و هیچ ورزشکاری بدون رعایت موارد انضباطی و اخلاقی نمی‌تواند ورزشکار موفقی باشد. همه میدان‌ها و افتخارات جهانی بدون رعایت اخلاق ارزشی ندارد، این مسئله در تیم ملی تکواندوی انگلیس بین آرون کوک و سرمربیان انگلیس رخ داد و با اینکه کوک شانس مدال المپیک بود از لیست تیم ملی انگلیس کنار گذاشته شد. بازیکنان در هر جا باید به تصمیمات کادر فنی و فدراسیون احترام بگذارند ضمن آنکه باید در مواردی حق و حقوق خود را نیز مطالبه کنند و فدراسیون هم موظف به پاسخگویی است.
فرهادیان درباره احتمال حضور خدابخشی و اسبقی در مسابقات گرندپری مسکو گفت: درباره حضور خدابخشی و اسبقی در مسابقات گرندپری اطلاعات مکتوبی از طرف مهدی بی باک سرمربی تیم ملی به سازمان تیم‌های ملی تکواندو رسیده و در این خصوص بعد از جلسه فردا شنبه نظر قطعی ارائه می شود.
مدیر تیم‌های ملی تکواندو در مورد دعوت از سه ورزشکار تیم امید به تیم ملی بزرگسالان اعزامی به جام ریاست جمهوری در ازبکستان گفت: درباره دعوت از سه نفر تکواندوکار تیم امید به تیم ملی بزرگسالان باید عرض کنم که در آینده بسیار نزدیک تیم امید را احیا می‌کنیم. شناسایی بازیکنان در حال انجام است و تا چند روز آینده مدیر فنی تیم امید به صورت رسمی معرفی می‌شود. هرچند انتصاب مدیر فنی تیم امید به صورت تلویحی صورت گرفته و او کارش را شروع کرده است. شناسایی بازیکنان رده سنی بین ۱۷ تا ۲۱ سال هم اکنون در حال انجام است. به همین دلیل پیشاپیش سه بازیکن رده سنی امید به تیم ملی تکواندو اعزامی به جام ریاست جمهوری در ازبکستان دعوت شدند. مهدی یوسفی، علیرضا علیاری و ابراهیم صفری که هر سه عضو تیم ملی نوجوانان هم بودند و مدال‌های ارزشمندی را هم در این رده سنی کسب کرده‌اند با نظر کادر فنی به تیم ملی اضافه شده‌اند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha