• شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 96042413732
  • منبع : نمایندگی کردستان

ایجاد سالن‌های ورزشی و خوابگاه نیاز اساسی ورزش استان است

ایسنا/کردستان مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان، ایجاد خوابگاه و سالن‌های مناسب ورزشی را از جمله نیازهای اساسی استان دانست.

به گزارش ایسنا،  حامد جولایی روز شنبه(24 تیرماه) در نشست روسای هیات‌های ورزشی و سمن‌های استان با وزیر ورزش و جوانان که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد:  استان کردستان سرشار از استعداد و توانایی است اما در کنار آن مشکلات و نیازهای زیادی دارد که باعث عدم پیشرفت حوزه ورزش کردستان به نحو شایسته شده است.

وی افزود: این نیازها فقط مختص استان کردستان نبوده و در سایر استان‌ها هم وجود دارد، اما در کردستان بسیار بیشتر است و مانع از شکوفایی استعدادهای استان شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان عنوان کرد: از زمانی که تصدی مدیریت این اداره کل را در دست گرفتم 140 پروژه از صفر تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود داشت که اکثرا تعطیل و نیمه تعطیل بودند.

وی با اشاره به اینکه برای انجام این پروژه‌ها تاکنون 45 میلیارد تومان اعتبار جذب شده است، بیان کرد: گرچه بسیاری از این پروژه‌ها انجام شده است اما مواردی هنوز به دلیل کمبود اعتبار به اتمام نرسیده که از مهمترین نیازهای استان هستند.

جولایی در ادامه سخنان خود، تغییر پی در پی مدیران کل این اداره را موجب عدم پیشرفت حوزه ورزش و جوانان کردستان دانست و گفت: اکنون که سه سال از مدیریت ثابت این اداره کل می‌گذرد، نبود اسپانسر و همچنین نبود اعتبارات از جمله مشکلات حوزه ورزش کردستان است که موجب مشکلاتی در این حوزه شده است.

وی خوابگاه و سالن‌های مناسب ورزشی را از جمله نیازهای اساسی استان دانست و گفت: از محل ارزش افزوده یک هزار و 400 میلیارد تومان به وزارت ورزش و جوانان تزریق شده که سهم استان از این میزان 24 میلیارد تومان بوده و تزریق آن در حال انجام است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در ادامه با اشاره به موفقیت‌ هیات‌های ورزشی کردستان، عنوان کرد: بودجه وزارت ورزش و جوانان در این بخش یسیار کم است اما در این زمینه باید به کردستان بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد:  استان کردستان مسابقات زیادی را میزبانی کرده و سالانه میزبان 20 تا 30 مسابقه ورزشی است که این امر نشان دهنده برنامه ریزی دقیق هیات‌های ورزشی در خصوص تقویم‌های ارائه شده فدراسیون است.

جولایی به موفقیت‌های حوزه جوانان کردستان اشاره کرد و افزود: جوانان بسیار پرتلاشی در این بخش در استان فعال هستند که در سال 95 نسبت به سال قبل از آن 400 درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به فعالیت حوزه جوانان در زمان انتخابات نیز بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های نشاط و امید در همه شهرستان‌های استان توسط حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان، موجب ایجاد نشاط در موقعیت انتخابات شد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در پایان با اشاره به وضعیت نامناسب کارمندان این اداره کل، خاطرنشان کرد: کارمندان این اداره کل از حقوق و مزایای کمی نسبت به سایر ادارات برخوردارند و همچنین این اداره 42 نفر نیروی قراردادی نیز دارد که علیرغم دارا بودن تحصیلات در مقاطع بالا، موقعیت شغلی مناسبی ندارند و لازم است به شرایط آنها توجه بیشتری شده و امکان جذب آنها فراهم شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha