• پنجشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۶ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 96042212445
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

اختصاص 25 درصد اعتبارات وزارت بهداشت به سیستان وبلوچستان

اختصاص 25 درصد اعتبارات وزارت بهداشت به سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار با اشاره به اختصاص 25 درصد اعتبارات وزارت بهداشت به سیستان وبلوچستان گفت: از سال 57تا 92 تنها 30 میلیارد تومان در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی چابهار سرمایه‌گذاری شده و این درحالی که تنها در 4 سال گذشته 80 میلیارد تومان در توسعه زیرساخت‌ها هزینه شده است.

دکتر «مصطفی احمدی‌مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در چابهار با اشاره به توسعه شاخص‌های بهداشتی و درمانی در چابهار اظهار کرد: تنها در 4 سال اخیر بیش از دو برابر اعتبارات درمانی 30 سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهر 260 هزار نفری چابهار هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر دو سال پیش مقام عالی وزارت به شهرستان چابهار عملیات احداث 8 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی آغاز شد.

وی افزود: 5 مرکز بهداشت شهری به بهره‌برداری رسیده و این درحالی است که 3 مرکز خدمات سلامت روستایی با پیشرفت فیزیکی 85 درصد به زودی افتتاح می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار با بیان این‌که از 82 خانه بهداشت روستایی چابهار، 75 خانه دارای بهورز هستند، خاطرنشان کرد: جذب 14 بهورز برای خانه‌های بهداشت باقی مانده در دستور کار است.

وی با اشاره به اختصاص 30 میلیارد تومان برای توسعه زیر ساخت‌های درمانی شهرستان تصریح کرد: در سه سال گذشته بیش از 9000 مترمربع فضای جدید درمانی با اعتبار 19 میلیارد تومان در بیمارستان 158 تختخوابی شهرستان چابهار ساخته شده است.

رئیس مرکز بهداشت چابهار با اشاره به افتتاح بخش‌های جدید در بیمارستان امام علی چابهار گفت: بخش‌های ام‌آرای، سی‌تی‌اسکن و آی‌سی‌یو با 26 تخت که بزرگترین آی‌سی‌یو جنوب شرق کشور است تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته احمدی‌مقدم، بخش‌های غربالگری سرطان و کلینیک ویژه بیمارستان 158 تختخوابی نیز با 85 درصد پیشرفت فیزیکی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha