• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۶ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 96042011501
  • منبع : نمایندگی مازندران

راه اندازی خطوط مسافربری میان ایران و آذربایجان در دریای خزر

راه اندازی خطوط مسافربری میان ایران و آذربایجان در دریای خزر

ایسنا/مازندران مدیربنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد گفت: براساس توافق بنادر شمالی با کشور آذریایجان خطوط مسافربری دردریای خزر راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسنا علی خدمتگزار در نشست اصحاب رسانه دربندر امیرآباد گفت: در دولت تدبیر و امید میزان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این گذرگاه در مقایسه با دولت گذشته 7 برابر رشد کرد.

وی افزود: تا قبل از دولت تدبیر و امید میزان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد هزار و 500 میلیارد ریال بود که مبلغ این سرمایه گذاری در دولت یازدهم تا پایان سال 95 در حدود 11 هزار و 500 میلیارد ریال رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید بندرامیرآباد به عنوان مرکز ترانزیت گندم معرفی شد که  در حال حاضر ترانزیت گندم در استان های شمالی کشور به 250 هزار تن رسیده است.

خدمتگزار تصریح کرد: عمده سرمایه گذاری های بخش خصوصی در امیرآباد در کارخانه کاغذ، مفتول کلاف، مبل، نئوپان، کارخانه روغن کشی و سیلوی ذخیره گندم است.

وی با اشاره به این امر که براساس توافق بنادر شمالی با کشور آذریایجان خطوط مسافربری دردریای خزر راه اندازی خواهد شد، گفت: خطوط مسافربری ابتدا در انزلی گیلان در حاشیه خزر راه اندازی و به صورت تور داخلی این مسافرپذیری در سایر بنادر حاشیه خزر انجام می شود.

خدمتگزار یادآورشد: شناور مورد نیاز برای حمل مسافر از سوی آذربایجان خریداری و کار حمل مسافر در دریای خزر از سوی این کشور انجام می شود.

مدیربنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد افزود: با اجرای این خطوط باید ایستگاه مجهز و گمرک برای پذیرش مسافر نیز اجرایی شود و بندرامیرآباد آمادگی لازم برای پذیرش مسافر را داشته و امکاناتش را فراهم می کند.

مدیربنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد گفت: بندرامیرآباد از لحاظ برخورداری از تجهیزات مدرن تنها بندر نسل سوم درکشور است.سازمان بنادر برای استقرار منطقه آزاد در اراضی بندرامیرآباد شرایطی را به مناطق آزاد پیشنهاد کرده تا بتواند در این نقطه از استان فعالیت کند.

وی افزود: مشارکت در تامین هزینه های زیرساختی از شروط اصلی برای استقرار احتمالی منطقه آزاد در این بندربوده زیرا بندر امیرآباد تجهیزات زیادی را با هزینه های داخلی در این منطقه مستقر کرده که منطقه آزاد برای مستقر شدن در این حوزه باید بخشی از هزینه ها را تامین کند.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد خاطرنشان کرد: بندرامیرآباد از لحاظ برخورداری تجهیزات مدرن تنها بندر نسل سوم در کشور بوده که می تواند بهترین نقطه برای قرارگیری منطقه آزاد باشد.

خدمتگزار در ادامه با اشاره به این نکته که تجهیزات مورد نیاز برای پاکسازی آلودگی احتمالی دریای خزر در بندرامیر آباد فراهم است، گفت: این گذرگاه اقتصادی سالانه برای پاکسازی آلودگی دریای خزر حدود 10 میلیارد ریال هزینه می کند.

وی یادآورشد: اسکله رورو این بندر که ازحدود یک دهه صرفا برروی کاغذ به تصویب رسیده در نیمه اول سال جاری به بهره برداری می رسد.

مدیربنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد افزود: برای تکمیل اسکله رورو و تجهیزات مورد نیاز آن بالغ بر 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه پیش بینی شده است، با راه اندازی این تجهیزات کار تخلیه بار با حجم زیاد از کشتی به راه آهن سرعت می گیرد.

وی در خصوص تاثیر برجام براین منطقه گفت:  از مهمترین دستاوردهای پسابرجام ،بازگشایی ال سی برای خرید تجهیزات با بانک های خارجی از جمله روسیه بوده و این بندرپس از برجام توانست تجهیزات خود را از جمله برای ساخت اسکله رورو تامین کند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha