• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96041407268

افزایش خشونت و تهدید راست‌های افراطی و اسلام‌گرایان تندرو در آلمان

افزایش خشونت و تهدید راست‌های افراطی و اسلام‌گرایان تندرو در آلمان

به گفته وزیر کشور آلمان، آمارهای جدید نشان می‌دهند تعداد حملات راست‌های افراطی و افراط‌گرایان دینی در آلمان بار دیگر افزایش یافته است. بنا بر این گزارش بیش از نیمی از نئونازی‌ها به سمت خشونت گرایش دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه‌وله، در گزارش  اخیر یکی از آژانس‌های اطلاعات داخلی آلمان آمده است: آمارهای جدید دولتی از جرایمی که نئونازی‌ها مرتکب شده‌اند، یک مدرک در رابطه با تهدیدی محسوب می‌شود که این جریان ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، تعداد جرایم راست‌های افراطی در سال 2016 به 1600 مورد افزایش پیدا کرده بوده در حالی که هم‌زمان تعداد نئونازی‌هایی که به خشونت گرایش پیدا کرده‌اند از 11 هزار و 800 به 12 هزار 100 تن رسیده است. این آژانس اطلاعاتی معتقد است اکنون بیش از نیمی از راست‌های افراطی در آلمان به صورت بالقوه به خشونت گرایش دارند.

هم‌زمان این آژانس می‌گوید، افراط گرایان مذهبی بیشتری در این کشور حضور دارند و بنابراین احتمال حملات مرتبط با مذاهب و ادیان در آلمان هنوز بالا است.

تعداد "سَلَفی‌ها" در آلمان نیز آن چنان که در این گزارش آمده است در مقایسه با سال گذشته از 8350 به 10100 تن افزایش یافته است که در این میان 680 نفر در لیست "مخاطره‌آمیز" قرار گرفته‌اند.

در همین حال توماس دی میزیر، وزیر کشور آلمان در این باره به خبرنگاران گفت که با این آمارها می‌توان وقوع حملات از سوی تروریست‌ها یا افراد دیگر را در آلمان انتظار داشت.

در گزارش یکی از مراکز اطلاعاتی آلمان هم‌چنین با اشاره به وقوع حملاتی علیه پناهجویان از سوی کسانی که هیچ ارتباطی با گروه‌های افراطی ندارند آمده است: مردم آلمان دیگر در حال از دست دادن احساس منفی خود نسبت به خشونت‌های نژادپرستانه هستند که این نشان دهنده روند افزایش افراط‌گرایی در کشور آن هم فراتر از جریان‌ راست‌های افراطی است.

در این گزارش هم‌چنین به افزایش تهدیدات سایبری پرداخته شده و به حملات سایبری هکرهای چینی و روسی به دفتر صدراعظم، وزارت خارجه، سفارتخانه‌ها، وزارت اقتصاد و دارایی اشاره شده است.

به گفته این آژانس اطلاعاتی، کمپین جاسوسی نرم‌افزار روسیه با عنوان اسنیک (مار) از سال 2005 فعال شده است. این بدافزار به شبکه اطلاعاتی مقامات دولتی، شرکت‌های بزرگ و موسسات تحقیقاتی حمله می‌کند.

انتهای پیام     

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha