• جمعه / ۹ تیر ۱۳۹۶ / ۰۲:۲۱
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 96040702819
  • خبرنگار : 71542

در حاشیه کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار انجام می‌شود

بازدید متخصصان بین‌المللی از چهار سایت مقابله با گرد و غبار ایران

بازدید متخصصان بین‌المللی از چهار سایت مقابله با گرد و غبار ایران

اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار هفته آینده برگزار می‌شود. به گفته معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها یکی از برنامه‌های این کنفرانس جهانی بازدید از سایت‌های مقابله با گرد و غبار ایران است که با مسئولیت سازمان جنگل‌ها در روز دوم کنفرانس انجام می‌شود.

پرویز گرشاسبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روز سه‌شنبه (۱۳ تیرماه) - که مصادف با روز دوم کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار است- بازدید از سه سایت جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی شده است. اولین سایت آران و بیدگل در استان اصفهان است که تجربه مقابله با طوفان‌های شن و گرد و غبار را در کشور ایران نشان می‌دهد. در این سایت از اقدامات سازمان جنگل‌ها از جمله درختکاری و مالچ‌پاشی - که مانع حرکت شن‌های روان به سمت شهرها می‌شود- بازدید می‌شود.

وی افزود: بازدید بعدی از سایت گردشگری متین‌آباد شهرستان نطنز است که یک کار نو در منطقه بیابانی محسوب می‌شود و یک اکوکمپ بیابانی است که توسط بخش خصوصی احداث شده است. از مهمانان خارجی در این اکوکمپ پذیرایی می‌شود.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها گفت: همزمان با بازدید از سایت‌های استان اصفهان، جمع دیگری از مسئولان و کارشناسان از تالاب هورالعظیم بازدید می‌کنند که توسط وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست آبگیری شده است. افزون بر این بازدید از سایت کنترل گرد و غبار و طوفان‌های ماسه‌ای در سوسنگرد،‌ حمیدیه و دشت آزادگان انجام خواهد شد.

گرشاسبی افزود: بر اثر تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین‌الملل به منظور مقابله با گرد و غبار و حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس‌های بین‌المللی زیست محیطی، سال گذشته قرار شد اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار در ایران برگزار شود که این اجلاس در ۱۲ تا ۱۴ تیرماه برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار نقش هماهنگ‌کننده کشورهای مختلف در موضوع بحران گرد و غبار دارد. این کنفرانس می‌تواند خروجی‌های مهمی داشته باشد و با توجه به مشکلات موجود در خاورمیانه در موضوع مدیریت منابع آب در بین‌النهرین، بین عراق، ترکیه و سوریه و حضور فعال کشورهای عراق و ترکیه در این اجلاس امیدواریم کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار خروجی بارزی در توجه ملت‌ها و دولت‌ها به حل مشکل مشترک گرد و غبار داشته باشد. از آنجا که اجلاس گرد و غبار اولین نشستی است که روی مبحث همکاری‌های منطقه‌ای تاکید دارد، بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۹ ۲۲:۵۲

چرا راجع به اتش سوزی در جنگل هایی ناحیه اندیمشک که در چند روز گذشته اتفاق افتاد و بخش مهمی از طبیعت بکر ایران نابود شد چیزی ننوشتین؟هرجا هم چیزی نوشته فقط به بالگرد اشاره میکنه اخه مگه بالگرد چیه دیگه که یک کشور به دوتا بالگرد تاکید کنه؟درخت های هزار ساله دار و بلوط و جاندارانی که چندین نسل اونجا زندگی میکردند نابود شدند