• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96033017450
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

رویداد واسط‌های مغز و رایانه در کرمانشاه برگزار می‌شود

رویداد واسط‌های مغز و رایانه در کرمانشاه برگزار می‌شود

نوآوردگاه ایده‌های نوین کسب و کار با محوریت واسط‌های مغز و رایانه با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 14 تا 18 شهریورماه امسال در کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در دهه‌های اخیر همگرایی علوم مختلف باعث ظهور فناوری نوینی با عنوان واسط مغز و رایانه  (BCI) شده است. این فناوری با هدف برقراری ارتباط بین مغز و یک پردازشگر بیرونی ایجاد شده است؛ به طور خلاصه این واسط‌ها می‌توانند خواسته‌های فرد را از طریق سیگنال‌های مغزی شناسایی کرده و به وسیله دستگاهی که به مغز متصل شده است، اجرا کنند. همگرایی در این حوزه به قدری متنوع و وسیع است که در برخی کاربردها از فناوری‌های زیستی، فناوری نانو و مواد پیشرفته نیز بهره گرفته شده است.

مرکز شناخت با همکاری یکی از شرکت‌های فناور و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، نوآوردگاه ایده‌های نوین کسب‌وکار را با محوریت واسط‌های مغز و رایانه برگزار می‌کند. هدف این برنامه شناسایی افراد صاحب ایده و تلاش برای توسعه و تجاری‌سازی ایده‌های آن‌هاست.

هدف نهاییِ برنامه «تولید محصولات کاربردی و ارائه خدمات مبتنی بر BCI» در حوزه‌های سلامت و پزشکی، ارگونومی عصبی و محیط‌های هوشمند، حوزه بازاریابی عصبی و تبلیغات، حوزه آموزش، حوزه بازی و سرگرمی، امنیت و احراز هویت است.

حوزه سلامت و پزشکی شامل ترک اعتیاد، تشخیص تومور و اختلالات خواب، کمک به افراد ناتوان، بازیابی توان حرکتی، درمان اختلالات عصبی و ارتباط با بیماران دارای اختلالات برقراری ارتباط با دنیای بیرون است.

ارگونومی عصبی و محیط‌های هوشمند متشکل از خانه هوشمند، تشخیص خستگی و عدم توجه رانندگان می‌شود و اثرگذاری تبلیغات، بخاطرسپاری تبلیغات حوزه بازاریابی عصبی  و تبلیغات را شامل می‌شوند.

حوزه آموزش شامل تنظیم هیجانات در آموزش و آموزش مهارت است و حوزه بازی و سرگرمی را کنترل بازی‌ها و کنترل هیجانات کاربران تشکیل می‌دهد. همچنین حوزه امنیت و احراز هویت شامل استفاده از سیگنال‌های مغزی در تشخیص هویت است.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، نرم‌افزار و سخت‌افزارهای کاربردی که قابلیت اتصال به سیستم eLab, eWave را داشته باشد و جهت تشخیص، ارزیابی کنترل، درمان و بیماری‌های قلبی، مغزی، عضلانی و ضایعات مغزی و نخاعی مورد اولویت تجاری‌سازی قرار خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha