• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 96032715353
  • خبرنگار : 71413

اعطای نشان افتخاری ملکه به «رولینگ» و «مک‌کارتنی»

اعطای نشان افتخاری ملکه به «رولینگ» و «مک‌کارتنی»

«سر پل مک‌کارتنی»، «جی.کی. رولینگ»، «بیلی کانلی» و تعداد دیگری از هنرمندان از ملکه انگلستان عنوان افتخاری دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، «دیلی تلگراف» نوشت: به مناسبت سال‌روز تولد ملکه انگلستان، اسامی تعدادی از چهره‌های شاخص این کشور به عنوان برندگان مقام‌های افتخاری از درجه‌های مختلف اعلام شد.

این نشان‌ها و مدال‌ها عالی‌ترین رتبه امپراتوری بریتانیا و دارای سلسله مراتب هستند که از پایین‌ترین درجه یعنی MBE به عنوان «عضو رتبه امپراتوری» شروع می‌شود و بعد OBE درجه «افسر رتبه امپراتوری»، CBE «فرمانده»، درجه بالاتر «شوالیه» یا «بانو» و بالاترین درجه «شوالیه عالی صلیب» یا «بانوی عالی صلیب» است.

بیلی کانلی

«بیلی کانُلی» کمدین شوالیه شد و از این پس «سر بیلی کانُلی» خوانده می‌شود. به «جی.کی. رولینگ» نویسنده رمان‌های پرفروش «هری پاتر» و «سر پل مک‌کارتنی» خواننده و نوازنده گروه سابق درجه ملازم افتخاری داده شد  و «جون اسپنسر» بازیگر به مقام   CBE(فرمانده امپراتوری بریتانیا) رسید.

از این به بعد پیش از نام «جولی والترز» بازیگر و نویسنده و «جون وایتفیلد» هنرپیشه عنوان «بانو» (Dame) آورده می‌شود. همچنین «الیویا دو هاویلند» بازیگر فیلم ماندگار «بر باد رفته» که  ۱۰۰ سال دارد به عنوان مسن‌ترین فردی که عنوان «بانو» را دریافت می‌کند، شناخته شد.

جی کی رولینگ

نام «دیوید ویلیامز» و «ریموند بریگز» دو نویسنده آثار کودک و نوجوان دیگر هم در این فهرست به چشم می‌خورد؛ این دو به نشان‌های OBE و CBE مفتخر شدند.

«گلوریا هانیفورد» مجری رادیو و تلویزیون، «سارا لانگاشایر» و «پاتریشیا هاج» هنرپیشه هم عنوان افتخاری OBE را دریافت می‌کنند.

پل مک‌کارتنی

از دیگر چهره‌های شاخصی که در روز تولد ملکه به این عناوین افتخاری دست پیدا می‌کنند می‌توان به «دلیا اسمیت»، «استیو شرلی»، «بریل گری»، «مارک الدر»، «جان سالستون» و «ترنس کنران» اشاره کرد.

در آغاز هر سال نام تعدادی از چهره‌های تاثیرگذار فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی به عنوان برندگان نشان لیاقت ملکه انگلستان اعلام می‌شود و این افراد در طول سال نشان خود را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha