• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96032715074
  • خبرنگار : 71089

سازمان ملل: کره‌شمالی درباره دلیل کمای دانشجوی آمریکایی توضیح دهد

سازمان ملل: کره‌شمالی درباره دلیل کمای دانشجوی آمریکایی توضیح دهد

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل از کره‌شمالی خواست که درباره وضعیت جسمانی دانشجوی آمریکایی که چند روز گذشته از زندان پیونگ یانگ آزاد شده و اکنون در کما به سر می‌برد، توضیح کامل دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اوتو وارمبیر، دانشجوی 22 ساله چند روز گذشته بعد از تحمل 17 ماه حبس آزاد شد اما بر اساس اعلام پزشک، وی دچار آسیب شدید مغزی شده و زندگی نباتی دارد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در پی به کما رفتن این دانشجوی 22 ساله در بیانیه‌ای در ژنو اعلام کرد: من از آزادی آقای وارمبیر بسیار خشنودم اما درباره وضعیت جسمانی او بسیار نگرانم. مقامات کره شمالی باید توضیحات روشن درباره آنچه که بر سر او آمده است ارائه دهند.

خانواده وی می‌گویند فرزندشان از مارس 2016 مدت کوتاهی پس از محکوم شدن به 15 سال حبس با اعمال شاقه در کره شمالی به کما رفته است.

وارمبیر پس از آنکه در پایگاه نظامی آمریکا در ساپورو،‌ ژاپن تحویل مقام‌های آمریکایی شد سه شنبه عصر به سینسیناتی محل زندگی‌اش رفت.

چند روز قبل جوزف یون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا با همراهی تیم پزشکی و با استفاده از یک هواپیمای نظامی به پیونگ یانگ رفت. آنها سه‌شنبه شب به وقت محلی با این دانشجو وارد پایگاه نظامی آمریکا در ساپورو شدند و سپس به سمت محل سکونت این دانشجوی آمریکایی در سینسیناتی رفتند.

والدین این دانشجوی آمریکایی با تایید اینکه وی در کما است گفتند: ما می‌خواهیم همه جهان بدانند که ما و پسرمان چگونه مورد خشونت از جانب دولت کره‌شمالی قرار گرفته‌ایم.

وارمبیر با اتهام تلاش برای سرقت یک پوستر تبلیغاتی از هتل محل اقامتش واقع در پیونگ یانگ در سال گذشته میلادی دستگیر و سپس متهم به جاسوسی شد. او به 15 سال حبس با کار شاقه در کره‌شمالی محکوم شده بود.

والدینش می‌گویند، داستان کره شمالی مبنی بر اینکه فرزندشان به بوتولیسم مبتلا شده، قرص خواب خورده و به کما رفته است را باور ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha