• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96032212183

تظاهرات ده‌ها هزار نفری کاتالان‌ها در حمایت از رفراندوم استقلال

تظاهرات ده‌ها هزار نفری کاتالان‌ها در حمایت از رفراندوم استقلال

ده‌ها هزار تن از مردم کاتالونیا در حمایت از رفراندوم استقلال این منطقه که قرار است یکم اکتبر برگزار شود به خیابان‌های بارسلونا آمدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از فرانسه، کارلس پوجدمون، رهبر دولت منطقه‌ای کاتالونیا روز جمعه تاریخ اول اکتبر را برای برگزاری رفراندومی جهت استقلال منطقه تحت کنترلش مشخص کرد، این در حالی است که دولت مرکزی اسپانیا برگزاری چنین انتخاباتی را غیرقانونی می‌داند.

در تظاهرات روز یکشنبه مردم کاتالونیا پپ گوآردیولا، مربی سابق تیم بارسلونا نیز حضور داشت و در مقابل جمعیت به سخنرانی پرداخت.

گوآردیولا درباره رفراندوم پیش روی مردم این منطقه گفت: ما رای خواهیم داد حتی اگر دولت اسپانیا با این مساله موافق نباشد چراکه هیچ راه دیگری وجود ندارد و تنها پاسخ ممکن به شرایط موجود برگزاری این انتخابات است.

در حالیکه پوجدمون نیز در این تظاهرات حضور داشت و شاهد سخنرانی سرمربی سابق تیم باشگاهی بارسلونا بود گوآردیولا همچنین از جامعه جهانی خواست تا از این منطقه در مقابل سوءاستفاده‌های یک دولت اقتدارگرا حمایت کند.

در این میان در حالی که مقامات بارسلونا برآورد می‌کنند حدود ۳۰ هزار تن در این رفراندوم حضور پیدا کنند منابع مختلف این آمار را ۴۷ هزار تن اعلام کرده‌اند.

بسیاری از مردم منطقه کاتالونیا معتقدند استقلال تنها گزینه موجود برای شرایط فعلی است و رفراندوم گام نخست برای حل مشکلات این منطقه است.

علاوه بر این، نظرسنجی‌های دولت منطقه‌ای نشان می‌دهد ۷۳ درصد کاتالون‌ها موافق برگزاری این رفراندوم هستند اما نظرسنجی مشابهی این رقم را ۴۸.۵ درصد اعلام کرده است.

پیش از این در سال ۲۰۱۴ کاتالونیا رفراندوم دیگری برای استقلال خود برگزار کرد که در نتیجه آن ۸۰ درصد مردم به استقلال رای دادند.

با این حال به دلیل عدم ضرورت اجرای نتیجه این انتخابات، تغییری در شرایط این منطقه ایجاد نشد.

کاتالونیا به عنوان یک منطقه ثروتمند با ۷.۵ میلیون جمعیت در شمال شرق اسپانیا قرار دارد و در حالی که به شدت به زبان و فرهنگ خود مفتخر است مدت‌هاست خواهان اختیارات بیشتری از سوی مادرید برای مدیریت خود است.

براساس اظهارات پوجدمون در روز جمعه مردم این منطقه قرار است در رفراندوم پیش‌رو به این سوال پاسخ دهند که "آیا می‌خواهید کاتالونیا یک دولت مستقل با ساختار جمهوری باشد؟"

اگر اکثریت شرکت کنندگان به این رفراندوم پاسخ آری بدهند براساس وعده پوجدمون دولت بلافاصله روند جدایی از اسپانیا را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha