• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 96032111427
  • خبرنگار : 71418

مشحون: جوان‌گرایی در تیم ملی را ادامه دادیم / نناد با جوانان راهی مصر می‌شود

مشحون: جوان‌گرایی در تیم ملی را ادامه دادیم / نناد با جوانان راهی مصر می‌شود

رییس فدراسیون بسکتبال ایران گفت: جوان‌گرایی که در تیم ملی آغاز کرده‌ بودیم را ادامه می‌دهیم.

محمود مشحون در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره شرایط تیم ملی بزرگسالان و جوانان اظهار کرد: تیم ملی بسکتبال بزرگسالان ایران با همان جوان‌گرایی ویژه‌ای که در برنامه‌اش داشت کارش را ادامه می‌دهد و اکنون نیز با نفرات آماده و جوانش زیر نظر حاتمی راهی تورنمنت چین شده‌ است. هدف کادرفنی در این اردو و سفر چین فرصت دادن به بازیکنان جوان بود تا آن‌ها بتوانند خودشان را نشان دهند و در میدان مبارزه محک بخورند. کار خروج از کشور دو بازیکن هم هنوز درست نشده و ان‌شاءالله این نفرات نیز به زودی راهی چین خواهند شد.

رییس فدراسیون بسکتبال درباره جوان‌گرایی در تیم ملی بزرگسالان گفت: این راه از سال گذشته آغاز شده و ما هم‌چنان آن را ادامه می‌دهیم. هدف هم دیده شدن بازیکنان جوان و فرصت دادن به آن‌هاست تا با ارائه پتانسیل‌شان باعث رشد بسکتبال کشور شوند. تیم امید هم با نفرات جوان تشکیل می‌شود و در تورنمنت‌های پیش‌رو شرکت خواهد کرد.

او در پاسخ به این سوال که نحوه دعوت از بازیکنان تیم امید که انتقادهایی نیز به آن‌ها شد چطور بود؟ گفت: انتقاد باید باشد چرا که باعث رشد می‌شود و من و فدراسیون نیز همیشه انتقادپذیر بوده‌ایم. هدف ما این است که شرایط مناسب را برای همه بسکتبالیست‌ها مهیا و احترام‌شان را حفظ کنیم. برهمین اساس از برخی نفرات دعوت شد و فضا در اختیارشان قرار گرفت که اگر خواستند باشند و اگر هم خودشان نخواستند موقعیت را در اختیار جوان‌ها قرار بدهند.

مشحون ادامه داد: با شروع اردو نیز این بازیکنان یکی پس از دیگری موقعیت را در اختیار جوان‌ها گذاشتند و همان نفرات جوان ماندند. از اردوی بعدی نیز تمام بسکتبالیست‌های جوان که آینده‌دار هستند وارد تمرین می‌شوند تا با آماده شدن پشتوانه خوبی برای تیم بزرگسالان ایجاد شود.

رییس فدراسیون بسکتبال درباره تیم ملی جوانان در مسیر جام جهانی نیز اظهار کرد: معتقدیم که انتخاب نناد ترونیچ برای تیم‌های رده پایه تصمیم خوبی بود. او با کادر فنی تیم ملی جوانان برنامه‌ریزی خوبی داشت و به خوبی جوانان را در این مدت آماده کرد. تیم ملی جوانان که قرار است در جام جهانی باشد در تمرین‌های آخرش حسابی شلاق خورد و ان‌شاءالله با حضور در صربستان و انجام دیدارهای تدارکاتی به طور کامل آماده می‌شود.

او افزود: اردوی یک هفته‌ای برای جوانان مهیا شده و آن‌ها پنج مسابقه دوستانه خواهند داشت. نناد نیز همراه تیم است و آن‌جا میزبان جوانان ما خواهد بود. تلاش می‌کنیم تا بیش از دوازده بازیکن به صربستان اعزام شوند تا کادر فنی راحت‌تر بتواند ۱۲ نفر نهایی برای جام جهانی را انتخاب کند. تیم پس از بازگشت به کشور بلافاصله راهی قاهره مصر می‌شود. نناد نیز همراه تیم جوانان خواهد بود.

مشحون در پاسخ به این سوال که انتظارها از تیم ملی جوانان چیست؟ بیان کرد: تیم ملی ایران به عنوان قهرمان آسیا راهی جام جهانی می‌شود. اردوهای زیادی داشته و همه نفرات زیر نظر گرفته‌ شده‌اند و بهترین‌ها انتخاب می‌شوند. تیم با انگیزه است. بازیکنان شرایط خوبی دارند. کادر فنی تلاش زیادی انجام داده و امیدواریم که این جوانان برومند کشورمان بتوانند در مصر کاری بزرگ انجام دهند و بدرخشند. به هر حال بسکتبال است و نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد و ما تنها امیدواریم که آن‌ها بدرخشند.

رییس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که با توجه به المپیکی شدن بسکتبال سه به سه چه برنامه‌ای برای این رشته خواهد داشت؟ گفت: ما برنامه جدی را از یکسال قبل آغاز کردیم و مرشدی هم فعالیت زیادی داشت اما کمی فاصله گرفت از فدراسیون اما به هر حال بسکتبال سه به سه همیشه مورد توجه فیبا بوده و با تلاش‌های فدراسیون جهانی وارد المپیک شد. قطعا فیبا انتظار زیادی از فدراسیون‌ها دارد و ما نیز با برنامه‌ای ویژه برای رشد بسکتبال سه نفره پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha