• دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96022516045
  • خبرنگار : 71506

رییس صندوق رفاه دانشجویان: شعار "یک دانشگاه حداقل یک استخر" را عملی می‌کنیم

رییس صندوق رفاه دانشجویان: شعار "یک دانشگاه حداقل یک استخر" را عملی می‌کنیم

رییس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به تجهیز ۸۰ خوابگاه دانشجویی به اتاق تندرستی، گفت : با تصویب هیات امنای این صندوق احداث ۱۰۰ اتاق تندرستی دیگر نیز در دستور کار قرار گرفت.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ذوالفقار یزدان مهر صبح دوشنبه در چهل و نهمین گردهمایی مدیران تربیت ‌بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد با تاکید بر حمایت ویژه‌ صندوق رفاه دانشجویان از ورزش دانشگاهی، گفت‌: در سال گذشته برنامه‌ای را تدوین کرده‌ایم که بر اساس آن هر خوابگاه دانشجویی به شرط داشتن آمادگی لازم به یک اتاق تندرستی تاکید شود تا دانشجویان بتواند با استفاده از امکانات این اتاق تندرستی به فعالیت‌های ورزشی بپردازند. بر همین اساس موفق شدیم ۸۰ اتاق تندرستی در خوابگاه‌های دانشگاهی ایجاد کنیم. امسال نیز با تصویب هیات امنا تجهیز ۱۰۰ خوابگاه دانشجویی به اتاق‌های تندرستی در دستور کار است. هم‌چنین امسال تامین مالی بسیار خوبی برای ورزش دانشگاهی صورت گرفته است و درصدد هستیم با پوشش‌های بیمه‌یی مناسب و هم‌چنین افزایش زیرساخت‌ها باعث رشد هر چه‌ بیش‌تر سرانه ورزش دانشگاهی در کشور شویم.

یزدان مهر در ادامه‌ با بیان این که یکی از مشکلات اساسی کمبود فضاهای ورزشی در دانشگاه‌های کشور فقدان استخر در دانشگاه‌ها است، گفت‌: خیلی از دانشگاه‌ها از داشتن حتی یک استخر نیز محروم هستند. بر این اساس و با توجه به اهمیت ورزش شنا قرار شد یک بانک اطلاعاتی در این باره تشکیل شود تا با شناسایی دانشگاه‌های نیازمند به احداث استخر و با حمایت مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری نسبت به تجهیز دانشگاه‌ها به استخر اقدام کنیم تا شعار "یک دانشگاه حداقل یک استخر" را عملی کنیم.

وی با بیان این که نهادهای عمومی و خیرین با برنامه‌ریزی های صورت گرفته وارد ساختار صندوق رفاه دانشجویان شده‌اند، گفت‌: با استفاده از این پتانسیل‌ توانستیم ۲۲۰ میلیارد تومان از ظرفیت نهادهای عمومی و خیرین بهره ببریم.

یزدان مهر هم‌چنین با اشاره به این که کارت هوشمند دانشجویی در سال جاری عملیاتی می‌شود، گفت‌: بر این اساس با نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان تفاهم‌نامه امضا کردیم که دانشجویان بتوانند با ۸۰ درصد تخفیف از امکانات این نهاد استفاده کنند.

او در پایان با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد به مقوله ورزشی دانشگاهی گفت‌: این موضوع در وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری مغفول مانده است. ما می‌توانیم منابعی را در این اردو ایجاد کنیم تا با استفاده از آن‌ها دستمان کم‌تر در جیب دولت باشد. به عنوان مثال نیاز به مدارس فوتبال در کشور زیاد است و خانواده‌ها به دنبال این هستند که فرزندان‌شان در فضاهای علمی به فراگیری رشته‌های ورزشی بپردازند که ما می‌توانیم با استفاده از این موضوع درآمدزایی کنیم.  بر این اساس پیشنهاد می‌کنم که شورای عالی اقتصاد ورزش تشکیل شود تا راه‌های تقویت اقتصاد ورزشی دانشگاه‌ها و توریسم ورزشی به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha