• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96022314175
  • خبرنگار : 71571

بهمن کشاورز در گفت‌و گو با ایسنا مطرح کرد

اعلام هزینه‌های تبلیغاتی و تامین‌کنندگان آن توسط کاندیداها از هر افشاگری برای مردم مطلوب‌تر است

اعلام هزینه‌های تبلیغاتی و تامین‌کنندگان آن توسط کاندیداها از هر افشاگری برای مردم مطلوب‌تر است

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: به نظر می‌رسد اگر از کاندیداهای محترم خواسته شود به عنوان نمادی از حسن نیّت و شفافیت هزینه‌های تبلیغات خود و تامین کنندگان آن را اعلام و افشا کنند، از هر افشاگری و شفاف سازی دیگری برای مردم مطلوب‌تر و جذاب‌تر است و چه بسا بسیاری از کسانی که هنوز تصمیم نگرفته اند با آگاهی از این اطلاعات تصمیم خود را بگیرند.

بهمن کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در مناظره‌ها مسائل مختلفی مطرح شده که بسیاری از آنها هر یک به نوعی قابل بحث و بررسی است، گفت: از دیدگاه تخلفات انتخاباتی ورود به این مطالب شاید ساده نباشد؛ زیرا بعضی از مطالب مطروحه ممکن است به نوعی از جهت شخص یا اشخاصی که مطلب به او یا آنها مربوط می‌شود مثلا جنبه افترا، اشاعه اکاذیب یا توهین داشته باشد که به نظر می‌رسد این موارد را به عنوان تخلف انتخاباتی نمی‌توان مطرح کرد.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران اظهار کرد: آنچه در ماده 33 قانون انتخابات آمده جرایمی تقریبا مشخص است که در خلال مناظره‌ها به نحو مشخص تحقق نیافته است. همچنین مطالب ماده 68 این  قانون نیز به گونه‌ای است که اگر هم اتفاق افتاده باشد ما از آن بی خبر هستیم.

وی با بیان اینکه بعضی مطالب نیز در انتخابات مطرح شده که لزوماً و ظاهراً جنبه تبلیغ ندارد اما نتیجه و حاصل طرح آنها سعی در جلب آرای بیشتر است، خاطرنشان کرد: البته همه کاندیداها به دنبال این نتیجه هستند و باید باشند، اما روش‌ها تامل برانگیز است.

کشاورز عنوان کرد: به نظر می‌رسد اگر از کاندیداهای محترم خواسته شود به عنوان نمادی از حسن نیت و شفافیت هزینه‌های تبلیغات خود و تامین کنندگان آن را اعلام و افشا کنند از هر افشاگری و شفاف‌سازی دیگری برای مردم مطلوب‌تر و جذاب‌تر است و چه بسا بسیاری از کسانی که هنوز تصمیم نگرفته اند با آگاهی از این اطلاعات تصمیم خود را بگیرند.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در پایان با اشاره به اینکه در مورد اشکالاتی که به قانون انتخابات وارد است اولین اشکال را باید در ماده 35 قانون انتخابات جست‌وجو کرد، گفت: موارد دیگری در مورد نحوه تبلیغات و ابزارهای آن شاید بتوان مطرح کرد که در درجه دوم اهمیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha