• جمعه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۲۰:۱۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 96022214102
  • منبع : پاد

پاسخ وزارت کشاورزی به اظهارات یک کاندیدای ریاست‌جمهوری

پاسخ وزارت کشاورزی به اظهارات یک کاندیدای ریاست‌جمهوری

وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری در سومین مناظره تلویزیونی جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، در این جوابیه آمده است:"

حمایت از تولید داخلی محصولات کشاورزی از اولویتهای دولت تدبیر و امید بوده است. بجز میوه‌های گرمسیری مانند موز و انبه که در داخل تولید نمی‌شوند و در ۳۰ سال گذشته واردات آن آزاد بوده و به کشور وارد شده‌اند در این دولت به منظور حمایت از تولید داخلی واردات میوه ممنوع بوده است.

فقط در سال جاری برای تامین میوه شب عید که به دلیل سرما و یخ زدگی مرکبات شمال ۵۰ هزار تن مرکبات وارد شد. ضمنا در طول هشت سال فعالیت دولت قبلی یک میلیون و سیصد هزارتن انواع مرکبات به کشور وارد شده است.

برای اولین بار در این دولت سیاست بازار در ازای بازار برای حمایت از تولیدات داخلی اتخاذ شد و در اجرای آن واردات موز به صادرات سیب تولید داخل محدود شد و به صادرات بیش از سیصد و پنچاه هزار تن سیب مازاد کشور کمک کرده است".

در سومین مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، رئیسی اظهار کرد:" کشور ما قطب کشاورزی است. وقتی به کسی اجازه داده می‌شود میوه وارد کند، این چه معنایی دارد؟ ".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۲ ۲۱:۲۱

بنده حدود بیست سال است که در صنعت مشغول به کار هستم و انچه مخصوصا" از مدیران مشاهده کرده ام این است که مدیران مدام از خود انرژی منفی ساطع می کنند که ظاهرا" جایی انها را اموزشهای اینچنینی می دهند تا محیطهای کاری را ازار دهنده کنند و از پژوهش و تحقیقات و همچنین ارتباط بین صنعت و دانشگاه بیزارند و هر کسی که به کاری تحقیقاتی برای پیشرفت صنعت بپردازد چنان با کارشکنی و سنگ اندازی روبرو می شود که از این کارش پشیمان می شود و آن شخص منزوی و بایکوت شده و علاوه بر اینکه از نظر مالی به حقوقش لطمه می زنند در معرض خطر اخراج نیز قرار می گیرد. اکثر مدیران از دانش مدیریت و تخصص در سیستمی که اداره آن را بر عهده دارند جز مقدمات ناچیز اطلاعی ندارند و فقط خیلی خوب ژست می گیرند و خیلی هم خود بزرگ بین، بدجنس و حسودند و به بهانه ایجاد نظم و انضباط جو خفقان و سرکوب ایجاد می کنند و با این فضا هرکسی را که بخواهند حذف می کنند. وای به حال کسی که در معرض پرتوهای منفی دید انها قرار گیرد. به همین دلیل صنایع ما رو به پیشرفت نیست و نمی توانند متناسب با رشد جمعیت اشتغال ایجاد کنند و حتی به سمت ورشکستگی می‌روند و یا عمدا" به سمت ورشکستگی سوق داده می شوند. مدیران در سیستمهایی که کار می کنند فقط به دنبال افزایش اختیاراتشان برای سرکوب و آزار نیروهای زیر مجموعه خود هستند و می خواهند که اختیار حقوق و مزایا و قرارداد کاری نیروها به طور مطلق در اختیارشان باشد تا هر موقع اراده کنند هرکس را که خواستند به راحتی اخراج کنند. اکثر مدیران ایرانی روحیات و خصوصیاتی مانند دون کیشوت دارند و به هر چیزی که ببینند به چشم یک خطر نگاه می کنند و اگر از یک موضوع و یا یک شخص خوششان نیاید به ان موضوع یا شخص حمله می کنند .