• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96021912289

دیدار نمایندگان آمریکایی با دالایی‌لاما با تاکید بر شرایط انسانی در تبت

دیدار نمایندگان آمریکایی با دالایی‌لاما با تاکید بر شرایط انسانی در تبت

هیئتی از کنگره آمریکا در تلاش برای جلب توجهات نسبت به حقوق بشر در تبت هم‌زمان با تلاش رییس‌جمهور آمریکا برای بهبود روابط با چین، با دالایی لاما در هند دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،  نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا به همراه تعدادی دیگر از اعضای احزاب مختلف کنگره طی سفری که احتمالا با هدف زیر سوال بردن اقدامات پکن علیه دالایی لاما، رهبری بوداییان جهان صورت گرفت به هیمالیا رفتند.

پلوسی درباره دیدار با این رهبر مذهبی ۸۱ ساله گفت: ما به منظور الهام گرفتن از تقدس و هم‌چنین ابراز تعهد خود به مردم تبت، عقیده، زبان و فرهنگ آن‌ها به این سفر آمده‌ایم.

سفر نمایندگان آمریکایی به تبت در دوران حساسی برای دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا صورت گرفته است. ترامپ در جریان کمپین انتخاباتی خود از چین به عنوان دشمن مبادلاتی و پولی کشورش یاد کرده بود اما او اکنون به دنبال حمایت رییس‌جمهوری چین برای کنترل کره‌شمالی است.

پس از پیروزی ترامپ در انتخابات سال گذشته، دالایی لاما نسبت به دیدار با وی ابراز امیدواری کرده بود با این سفر اکنون این احتمال وجود دارد که کاخ سفید برای سفر به واشنگتن از این رهبر مذهبی دعوت کند.

این در حالی است که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته اهمیت حقوق بشر در سیاست‌خارجه این کشور را کم‌اهمیت جلوه داد و این نگرانی را ایجاد کرد که دالایی لاما ممکن است یکی از آخرین دوستان خود در غرب را از دست بدهد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha